مردم ایران با این امکانات زندگی می‌کنند/ چند درصد خانوارها ماشین ظرفشویی دارند؟

اقتصاد 100 - بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران حدود نیمی از خانوارهای شهری در کشور خودروی شخصی دارند.

مردم ایران با این امکانات زندگی می‌کنند/ چند درصد خانوارها ماشین ظرفشویی دارند؟

 به گزارش اقتصاد 100، برآوردهای اعلامی از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نزدیک به 53.7 درصد از خانوارهای ایرانی شهری دارای خودروی  شخصی هستند. این آمار البته در حوزه‌ی خانوارهای روستایی به شدت متفاوت است.

 محاسبات نشان می‌دهد در سال گذشته 37.1 درصد از خانوارهای روستایی در ایران صاحب اتومبیل شخصی بوده‌اند. نکته اینجاست که روستاها فاقد حمل و نقل عمومی هستند و در نتیجه نبود خودروی شخصی به شدت ساکنان روستاها را با مشکل مواجه می‌کند.

بر اساس گزارش انجمن بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری به ازای هر 1000 نفر 164 خودرو در ایران وجود دارد که این رقم کمتر از متوسط جهانی است.

گزارش مرکز آمار امکانات زندگی خانوارها در ایران را در گزارش سالانه‌ی خود مورد اشاره قرار داده است.

جدول لوازم خانگی مورد استفاده خانوارهای ایرانی

 در این آمارگیری از 12 کالاهای اساسی خانوار پرسش صورت می‌گیرد. در تمامی 12 کالای اساسی خانوار سهم خانوارهای روستایی با شهری تفاوت معنادار دارد. این امر گواه آن است که روستاها به عنوان مولدترین بخش جامعه، کیفیت لازم برای زندگی را دارا نیستند و همین امر زمینه‌ای برای مهاجرت به شهرهاست. مهاجرتی که با هدف بهبود سطح زندگی و یافتن شغل در دستور کار قرار می‌گیرد .

 این جدول در بردارنده‌ی وضعیت برخورداری خانوارهای شهری و روستایی از مهمترین اقلام مورد نیاز زندگی است. در این جدول مشخص است فراگیری برخورداری از ماشین ظرفشویی در ایران پایین است به طوری که تنها هشت درصد خانوارهای شهری و کمتر از 0.4 درصد خانوارهای روستایی از این وسیله استفاده می‌کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما