فرار به جلوی کوچکی نژاد در باره اعتراض معلمان به میزان حقوق ! / کم نمی گیرند!!

اقتصاد 100-عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد:شیب بازنشستگی معلمان بسیار شدید و شیب جذب فرهنگیان به شدت پایین است لذا آموزش و پرورش مجبور به استفاده از بازنشستگان است.

فرار به جلوی کوچکی نژاد در باره اعتراض معلمان به میزان حقوق ! / کم نمی گیرند!!

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در مورد میزان استقبال برای استخدام در آموزش و پرورش گفت: اتفاقا میزان استقبال برای دانشگاههای تربیت معلم بالا است چون حقوق فرهنگیان نسبت به دیگر مشاغل بهتر شده است.

وی تصریح کرد: با برگزاری آزمون،حدود 20 هزار معلم جذب می شود اما نیاز آموزش وپرورش بیشتراز این عدد است. امسال بیش از 30 هزار معلم بازنشسته می شوند که باید جایگزینی برای آنها باشد لذا یک قسمت از کمبود ها با جذب معلمان بازنشسته جبران می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه  گفت:شیب بازنشستگی خیلی شدید،و شیب جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان بسیار پایین است درنتیجه تراز منفی شده را باید از طریق معلمان بازنشسته جبران کرد.

وی در پاسخ به اینکه معلمان بازنشسته آیا توان حضور مجدد در کلاس درس را دارند تاکید کرد: قطعا از معلمین توانمند که زیر 50سال سن دارند بهره برده خواهد شد.معلمان با سابقه ،بهتر تدریس می کنند و کیفیت آموزش بالاتر خواهد رفت.

کوچکی نژاد در مورد کمبود معلم  در کشور افزود:در قانون برنامه هفتم  توسعه دولت را مکلف خواهیم کرد که هر سال 20 درصد ورودی آموزش و پرورش را افزایش دهد تا بتوانیم خروجی را جبران کنیم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما