استفاده از مجسمه و مانکن بی حجاب جرم است

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به بیان توضیحاتی درباره نحوه برخورد با تولید کنندگان لباس های بی حجاب در لایحه حجاب و عفاف پرداخت و گفت: برای لباس ها، مجسمه ها و مانکن های بی حجاب 30 مورد جرم پیش بینی شده است.

استفاده از مجسمه و مانکن بی حجاب جرم است

به گزارش اقتصاد100، سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در برنامه تهران بیست با موضوع بررسی نقاط قوت و ضعف لایحه عفاف و حجاب برای حمایت از صنعت پوشاک و مد و لباس گفت: لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به این دلیل اهمیت دارد که بحث پوشش و پوشیدگی در زمینه سلامت خانواده اصل است و حفظ مسائل جنسی در جامعه ضروری است. 

وی در ادامه بیان کرد: این لایحه هنوز ایده آل نیست و باید اصلاح شود. برای تولید کنندگان لباس های بی حجاب جرم در نظر گرفته شده و در لایحه حجاب و عفاف هم قید شده که عرضه لباس های ممنوعه و حتی مجسمه ها و مانکن های خلاف عرف، ممنوع و ۳۰ مورد جرم برای آنها تعیین شده است و جریمه نقدی هم یکی از این جرایم است.

وی خاطر نشان کرد: ما چارچوب های سلبی داریم که چه چیزی پوشیده نشود و تولید نشود ولی باید در نقطه مقابل هم فعال شویم. متاسفانه ما در حوزه مد سازی حجاب فعالیت نکرده ایم و ذائقه سازی نکرده ایم. 

وی ادامه داد:  اقلام مرتبط به حجاب کالای فرهنگی هستند و وزارت اقتصاد، صمت و .... موظف به حمایت و معافیت از آنها هستند‌. این امر اقدامی برای حمایت از تولید کننده است. فرهنگ مهاجم ما مورد حمایت رسانه ای خارجی قرار گرفته پس ما هم باید از تولید کننده حجاب حمایت کنیم تا بازار را به رقیب واگذار نکنیم. 

در کشور ما بی حجابی همواره ناهنجاری شناخته شده مثل اینترنت

علیرضا حسین زاده کارشناس سیاست های اجتماعی در برنامه تهران بیست با موضوع بررسی نقاط قوت و ضعف لایحه عفاف و حجاب برای حمایت از صنعت پوشاک و مد و لباس گفت: ما با حجاب از ابتدا به عنوان یک آزمون سیاست گذاری برخورد کرده ایم. دخالت سیاست گذار در حوزه عمومی باید با هدف خیر باشد ولی متاسفانه این برخورد با باید و نباید صرف همراه بوده است. 

وی در ادامه بیان کرد: حجاب همواره یک بعد ملی، هنر، صنعت، تکنیکی و زیبایی شناختی داشته است، ولی برخورد سیاست گذار با حجاب این مولفه ها را نداشته و مواجه با بی حجابی همواره مواجه با یک نوع ناهنجاری بوده مثل نحوه مواجه با اینترنت. 

حسین زاده گفت: ما باید با حجاب مواجه ای کنیم که سیستم عرضه و تقاضا و فضای رقابتی اقتصاد تولیدات حجاب را فرصت بداند، مصرف کننده خواهان این محصولات باشد و همچنین مصرف کننده نیاز زیبایی شناختی و راحتی و امنیتش را در این لباس ها تامین کند.

کارشناس سیاست های اجتماعی ادامه داد: اساسا پیام این لایحه باید و نباید ها است. ما باید حجاب را به پسند جامعه تبدیل کنیم وگرنه تولید کننده هر چه البسته با حجاب تولید کند خریداری نخواهد شد.  ما در کشور در زمینه حجاب، اعتبار شرعی را به اعتبار قانونی تبدیل کرده ایم ولی مردم به این محصولات مد نظر ما گرایش پیدا نخواهند کرد و مصرف کننده بیشتر به سمت تولیدات بی حجاب رفته، ما باید فرهنگ سازی کنیم که اینکه با باید و نباید با مردم حرف بزنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نظارت نباید اقدام اول باشد، دستگاه های امنیتی و نظامی ما همیشه در برخورد و نظارت موفق عمل کرده اند، نباید در حال حاضر در این خصوص برنامه ریزی کنیم. ما همیشه اقدامات سلبی داشته ایم که اثر بخش نبوده است. مردم به صورت محسوس این اقدامات سلبی را حس می کنند. 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مبارزه با قاچاق لباس چقدر می تواند به حفظ هنجارها کمک کند؟ ادامه داد: در بازار ۸۰ میلیونی که داریم اگر مولفه قاچاق را حذف کنیم بازار را دچار بحران می کند و قادر به تامین نیاز بازار نخواهیم بود. لایحه ای که ما با ان مواجه هستیم اقدامی لازم و خوب و تکامل یافته است اما نکته اساسی این است که پیام خوبی از این لایحه دریافت نشده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما