تلگرام مرغ را ارزان کرد / متهم همیشه گرانی اینبار تبرئه شد؟!

وعده دولت در شبکه های اجتماعی و به خصوص تلگرام برای عرضه مرغ قیمت این کالا را در بازار شکست و اندکی ارزان شد، این اتفاق از نظر نیما مجدی این نشان از تاثیر شبکه های اجتماعی در کنترل قیمت ها دارد.

تلگرام مرغ را ارزان کرد /  متهم همیشه گرانی اینبار تبرئه شد؟!

در هفته های اخیر در شرایطی قیمت هر کیلوگرم مرغ به 110 هزار تومان رسید که این موضوع واکنش های گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. این واکنش ها موجب موضع گیری مسئولان شد و در نهایت دولت وعده داد که اقداماتی را برای کاهش نرخ مرغ انجام می دهد. بنابراین در اینجا می توان تاثیر مثبت فضای مجازی را در ارزان شدن یک کالای اساسی مشاهده کرد. به گفته نیما مجدی مدرس دانشگاه زمانی که می ‌گوییم رسانه رکن چهارم دموکراسی است، به این معنی است که چقدر رسانه می‌تواند نقش تعیین کننده ای در مسایل اقتصادی، اجتماعی و ... داشته باشد که این موضوع شامل شبکه های اجتماعی هم می شود.  

وی در مورد تاثیرات مثبت و منفی شبکه‌های اجتماعی بر بازار و قیمت موادغذایی می گوید: این شبکه ها در توسعه صنعت غذا، فروش و بیزینس و بازاریابی این صنعت می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. همچنین فضای مجازی می‌تواند در زمینه یافتن مشتری‌های بین‌المللی و در حوزه صادرات موادغذایی خیلی کمک کننده باشد.

مجدی معتقد است که شایعه‌سازی، جودادن و تزریق نگرانی از تاثیرات منفی فضای مجازی بر بازار موادغذایی است. این موضوعات می تواند موجب احتکار کالاها از سوی فروشندگان و هجوم مردم برای خرید کالاهایی شود که افزایش قیمت آنها در فضای مجازی مطرح شده است. این مسایل هم به نوبه خود به هم ریختگی تعادل اقتصادی و تعادل سرمایه در گردش را به دنبال دارد.   

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما