افراد فاقد صلاحیت اداره امور مالی (محجورین) چطور شناسایی می شوند؟ج

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره بررسی پرونده های محجورین براساس دستورالعمل بررسی صلاحیت اداره امور مالی سازمان پزشکی قانونی توضیحاتی ارائه کرد.

افراد فاقد صلاحیت اداره امور مالی (محجورین) چطور شناسایی می شوند؟ج
به گزارش اقتصاد100، «عباس مسجدی آرانی» رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تدوین دستورالعمل بررسی صلاحیت اداره امور مالی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: یکی از خدمات سازمان پزشکی قانونی کشور بررسی صلاحیت اداره امور مالی (محجوریت) است که سالانه بخشی از ارجاعات این سازمان را در مراکز معاینات بالینی در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: برهمین اساس دستورالعمل بررسی صلاحیت اداره امور مالی سازمان پزشکی قانونی کشور تهیه و به تمام استان‌ها در سراسر کشور ابلاغ شده و در بررسی پرونده‌ها به کارشناسان ما کمک بسیاری می‌کند.

وی گفت: بحث محجوریت و شناخت این موضوع در کشورهای پیشرفته نیز کار دشواری است چراکه جنس بیماری به گونه‌ای است که تشخیص آن بسیار سخت است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: از همین جهت طی دو الی سه سال گذشته با بررسی که در پرونده‌هایی با این موضوع انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حتما برای اینکه یک نظام یکپارچه ارزیابی را در سراسر کشور داشته باشیم و افراد صاحب صلاحیت‌تر در تشخیص این پرونده‌ها استفاده کنیم دستورالعملی را با هیات‌های مختلف پزشکی، متخصصان روانپزشکی تدوین کردیم و ابلاغ شده است.

به گفته مسجدی در حال حاضر پرونده‌های مربوط به محجورین در سراسر کشور با استفاده از این دستورالعمل بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به پرونده‌هایی که در بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی بررسی می‌شود، تصریح کرد: ما از ۳۰ هزار پرونده‌ای که در حوزه کمیسیون‌ها داریم حدود ۶ هزار پرونده مربوط به حوزه روانپزشکی بوده است که همه آن نیز پرونده‌هایی با موضوع محجوریت نیستند بلکه شامل سایر اختلالات نیز می‌شود اما بحث محجوریت و پرونده‌های محجورین سنگین‌تر است و تشخیص آن کار سختی است و افراد حرفه‌ای‌تر می‌توانند این پرونده‌ها را از جهت علمی بررسی کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما