دزدی از جیب مردم با ترفند فروش روزنامه!

پلیس فتا البرز از انهدام باند اسکیمر 10 میلیاردی در پوشش کیوسک روزنامه فروشی خبر داد .

دزدی از جیب مردم با ترفند فروش روزنامه!

به گزارش اقتصاد 100 ،رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری باند سه نفره که به وسیله دستگاه " اسکیمر " با شیوه فروش روزنامه در یک دکه اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی 120نفر از شهروندان کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنان مبالغی به سرقت رفته است، با توجه به حساسیت موضوع، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز از کارت نامبردگان خرید گوشی موبایل صورت گرفته که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مال باختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مال باختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک دکه روزنامه فروشی  اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی شان کپی شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان اصلی را که به مدت دو ماه در دکه روزنامه فروشی با پوشش (شاگرد) مشغول به کار بود و مسئول اصلی کپی کارت های بانکی بود شناسایی و سپس با زیر نظر قرار دادن او سایر متهمین باند اسکیمر که در نقاط جنوبی کشور مخفی شده بودند شناسایی و در دو عملیات مجزا دستگیر و با سیر مراحل قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان خاطر نشان کرد: هموطنان حین خرید به هیچ وجه رمز کارت بانکی شان را در اختیار فروشندگان قرار نداده و رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا  به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما