دست دولت و مجلس در سفره مردم؟! / طرحی تازه برای تغییر سبد مصرف خانوار

اقتصاد 100 - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش قیمت اقلام خوراکی گفت:در حال رایزنی با دولت برای طراحی مدل دیگری برای سفره مردم هستیم تا مواد غذایی با قیمت‌های 2 یا سه سال قبل به مردم عرضه شود.

دست دولت و مجلس در سفره مردم؟! / طرحی تازه برای تغییر سبد مصرف خانوار

محمدرضا پورابراهیمی ضمن اشاره به افزایش قیمت اقلام خوراکی و کوچک شدن سفره مردم بیان داشت: تلاش می‌کنیم بخشی از قیمت کالاهای موردنیاز مردم را با پیشنهادی که سال گذشته ارائه کرده بودیم در لایحه بودجه امسال نیز اعمال کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار را به طور جدی انجام ندادند هنوز هم می‌گویند سامانه‌های مرتبط آماده نیست که این موضوع برای ما اصلا قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تعدادی اقلام را که متناسب با قبل از تغییرات تورمی به مردم ارائه کنیم اظهار کرد: مدل آن نیز شبیه کارت سوخت است. به عنوان مثال در کارت سوخت هر اتفاقی بیفتد تاثیری در قیمتی که با یک عدد مشخص با مردم حساب می‌کنیم نخواهد داشت. اگر بتوانیم این موضوع را مبنا قرار بدهیم خیلی کمک‌کننده است.

پورابراهیمی گفت: در شرایطی که شاهد التهاباتی در حوزه اقتصاد کشور هستیم و اثرات تورمی در معیشت مردم اثر منفی می‌گذارد باید راهکارهایی که بتواند بخشی از نگرانی مردم را در خصوص تامین مایحتاج کم کند در پیش بگیریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر با دولت بررسی می‌کنیم که مدل سفره مردم را جور دیگری طراحی کنیم و مواد غذایی با قیمت‌های 2 یا سه سال قبل به مردم عرضه شود.

وی در پایان گفت: همچنین باید سامانه‌ای برای ایجاد 20 قلم کالای مورد نیاز مردم فراهم کنیم تا این 20 قلم با تغییرات و با قیمت‌های سابق به دست مردم برسد و مابه‌التفاوت را از محل تبدیل عرضه (در ابتدا به ورود کالا می‌دادیم الان نمی‌دهیم) بتوانیم جبران کنیم چیزی که در سیاست ارزی 4200 اتخاذ شد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما