در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

مدیریت شهرى، رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات پایتخت

اقتصد 100 - عضو شوراى شهر تهران گفت:مدیریت شهربه عنوان یک رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات بوجود آمده است.

مدیریت شهرى، رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات پایتخت

سوده نجفى عضو شوراى شهر تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب و مناسبی که از سوی شورای ششم و از همان ابتدای شروع به فعالیت صورت گرفت بازدید‌های میدانی از مناطق و ارتباط مستقیم با بدنه جامعه و شهروندان و دیدار‌های چهره‌به چهره بود که این امر موجب شد تا هرکدام از اعضا با توجه به وظیفه‌ای که متقبل شده‌اند بدون واسطه در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار بگیرند و تا جاییکه که امکان دارد برای رفع چالش‌ها تسهیلگری کنند. با چنین اقدامات موانع توسعه شهر شناخته می‌شود و راحت‌تر می‌توان سیاستگذاری تصمیم‌گیری کرد.

وى ادامه داد: همچنین در بحث نظارت نیز، شورای شهر موظف است نسبت به تمامی امور و فعالیت‌هایی که در سطح شهر صورت می‌گیرد نظارت داشته باشد و اگر با مواردی همچون نقض قانون، اهمال و کم‌کاری و هرآنچه موجب مانع و ایجاد کندی در گردش چرخه فعالیت پویای شهر می‌شود ورود کرده و خواستار رسیدگی و پیگیری از سوی مرجع مربوطه باشد.

عضو شوراى شهر تهران بیان کرد: درجایی که موضوع مسائل مردم مطرح شود بهترین وسیله برای حل مشکل و معضلات ایشان توسط نمایندگان آن‌هاست که می‌تواند در سطوح مختلف مطرح شود. انتخاب شهردار از سوی نمایندگان مردم نیز یکی‌از اقدامات بسیار حائز اهمیتی است که باید با دقت و با بررسی توانمندی‌ها، سوابق، تجارب و … صورت گیرد .

نجفى اضافه کرد: هماهنگی و تعامل بین بدنه شهرداری و شورا با توجه به رسالت نمایندگان شهر در جایگاه سیاستگذاری و‌تصمیم‌گیری و ضرورت اجرای آن توسط بدنه شهرداری موجب اتحاد و همبستگی در جهت رفع مشکلات شهر و توسعه و تکامل زیرساخت‌های موجود برای هر اقدام موثر و کارآمد می‌شود.

وى تاکید کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که موجب توسعه و بهبود وضعیت شهر برای استفاده شهروندان می‌شود توجه به نکاتی است که از سوی اعضای شورای شهر در جایگاه سیاستگذار و ناظر بر عملکرد شهردار و پس از بررسی و تحقیق و بازدید‌های میدانی در قالب‌های مختلف و متعدد به شهرداری ارائه می‌گردد است؛ لذا ضرورت دارد پس از مطرح شدن چنین مواردی شهردار و بدنه شهرداری نسبت به موارد مطرح شده پیگری‌های لازم را انجام داده و به آن‌ها جامه عمل بپوشاند تا شاهد پویایی و رشد در شهر جریان داشته باشد.

عضو شوراى شهر تهران خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که مدیریت شهر به عنوان یک رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات بوجود آمده است و در جامعه شهری نقش مهمی به عنوان یک حکومت محلی را ایفا می‌نماید. شورا‌های شهر به عنوان یک عنصر از مدیریت شهری در اداره شهرهادر سطح محلی نقش مهمی بر عهده گرفته است. به نظر بنده تشکیل شورا‌های اسلامی شهرها، می‌تواند نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در کشور لحاظ شود تا گام‌های موثری در جهت پیشبرد اهداف شهری برداشته شود؛ که البته این امر نیازمند همفکری و همبستگی و تعامل در سطح ملی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما