افزایش سواستفاده جنسی از پناهندگان اوکراینی

پژوهشی که «بنیاد تامسون رویترز» انجام داده است، از سوء‌استفاده جنسی روزافزون از پناهندگان اوکراینی حکایت دارد.

افزایش سواستفاده جنسی از پناهندگان اوکراینی

به گزارش اقتصاد100، این پژوهش نشان می‌دهد علاقه به محصولات پورنوگرافیک با ادعای حضور پناهندگان اوکراینی‌ در آن‌ها، افزایش یافته است و این پناهندگان، قربانی قاچاقچی‌های انسان و سوء‌استفاده‌های اینترنتی شده‌اند.

تحلیل داده‌های موتورهای جست‌وجوی اینترنتی، مشخص کرده است افزایش علاقه به پورنوگرافی با حضور اوکراینی‌ها بیشتر شده است. به باور آنان، این افزایش علاقه می‌تواند به قاچاقچی‌های انسان فعال در این زمینه، انگیزه بیشتری بدهد. این سازمان خواهان تقویت تدابیر لازم برای حفاظت از زنان و کودکان اوکراینی شده است که در معرض خطر سوء‌استفاده جنسی قرار دارند.

تحلیل‌های بنیاد تامپسون رویترز نشان می‌دهد در شش ماه گذشته تعداد جست‌وجوکنندگان و بینندگان فیلم‌های پورنوگرافیکی که تهیه‌کنندگانش مدعی حضور پناهندگان اوکراینی‌ در آن‌ها هستند، افزایش چشمگیری داشته است. به‌عنوان مثال فقط در ژانویه سال جاری میلادی، ۱۳ ویدئو که چنین ادعایی دارند، ۲۷۵ هزار مرتبه تماشا شده‌اند.

پیش از آغاز جنگ هم شواهد قابل‌توجهی از سوء‌استفاده جنسی و قاچاق اوکراینی‌ها وجود داشت، اما داده‌های اخیر نشان می‌دهد که پس از حمله روسیه به اوکراین، این پدیده تشدید شده است. جست‌وجوهای جهانی برای عباراتی مانند «پورن اوکراینی» هم افزایش یافته‌ است.

بنیاد تامپسون رویترز در همکاری با سازمان امنیت و همکاری در اروپا، می‌کوشد در مورد این پدیده اطلاع‌رسانی کند. این نهادها کارزاری به نام «امن باشید» به راه انداخته‌اند تا جامعه جهانی را به ارائه اطلاعات لازم در مورد امنیت پناهجویان اوکراینی‌ تشویق کنند. هدف از این کارزار، همچنین شناسایی نشانه‌های هشداردهنده تحرکات قاچاقچی‌های انسان است.

والیانت ریچی، نماینده ویژه و هماهنگ‌کننده سازمان همکاری و امنیت اروپا در زمینه مبارزه با قاچاق انسان، می‌گوید: «تحلیلی که ما انجام دادیم، نشان می‌دهد امن نگاه داشتن زنان و کودکانی که از جنگ می‌گریزند، چقدر ضروری است. تقاضای بالای مردان برای دسترسی جنسی به زنان و دختران اوکراینی، انگیزه عظیمی برای قاچاقچی‌ها ایجاد می‌کند تا برای پاسخگویی به این تقاضا، افراد آسیب‌پذیر را به خدمت گیرند و از آن سودآوری کنند.»

ریچی افزود: «همین حالا هم شواهد مستقیمی یافته‌ایم که نشان می‌دهد در چت‌های اینترنتی اوکراینی‌ها، برای به خدمت گرفتن آن‌ها تلاش می‌شود.»

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما