بازار ماهی فریدونکنار آماده میزبانی از مسافران نوروزی+ فیلم

بازار ماهی فریدونکنار یکی از بزرگترین بازار‌های عرضه ماهیان دریایی شمال کشور است که این روز‌ها جنب و جوش بیشتری دارد.

بازار ماهی فریدونکنار آماده میزبانی از مسافران نوروزی+ فیلم

بازار ماهی فریدونکنار بازاری است با بیش از ۸۰ غرفه و یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های فروش ماهیان دریایی شمال کشور که تنوع ماهیان مانند ماهی سفید، کپور، کفال، کولی و سوف در کنار عرضه مستقیم و قیمت مناسب، این بازار را به یکی از مقاصد مسافران نوروزی تبدیل کرده است.

مهدی میرزائیان یکی از فروشندگان باسابقه بازار ماهی در فریدونکنار می‌گوید: بیش از ۲۰۰ نفر اکنون در این بازار مشغول فعالیت هستند و ماهیان صید شده از آب‌های ساحلی فریدونکنار، از همین بازار به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

او می‌گوید: این بازار اگرچه در طول سال فعال است اما در نیمه دوم سال به دلیل صید ماهیان دریایی و در تعطیلات نوروزی نیز به دلیل حضور گسترده مسافران جنب و جوش بیشتری دارد.

یکی از مشتریان این بازار که از آمل برای خرید ماهی آمده است نیز می‌گوید: در فروردین ماه هر سال به دلیل افزایش صید ماهیان سفید، این بازار مملو از ماهیان سفید می‌شود بگونه‌ای که هر چقدر هم مردم ماهی بخرند باز در بازار می‌توان ماهی سفید تازه پیدا کرد.

او می گوید: قیمت ماهی متاثر از گرانی کالاها در مقایسه با پارسال افزایش داشت اما با افزایش صید ماهیان سفید در فروردین ماه، قیمت ماهی کمی ارزان تر می شود. 

کوروش ابراهیم نژاد گرجی فرماندار شهرستان فریدونکنار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار ماهی فریدونکنار اگرچه سابقه دیرینه‌ای دارد اما ۲۰ سال قبل ساماندهی شده است و با ۸۰ غرفه مرغوب‌ترین ماهیان دریای خزر را عرضه می‌کند.

او افزود: بیشترین گونه ماهی که در این بازار عرضه می‌شود ماهیان سفید هستند که علاوه بر مسافران نوروزی، برخی افراد از شهر‌های اطراف نیز برای خرید ماهی سفید به فریدونکنار می‌آیند.

فرماندار شهرستان فریدونکنار از مسافران و گردشگران خواست برای چشیدن طعم بی نظیر ماهیان صید شده از آب‌های ساحلی فریدونکنار حتما به این شهرستان ساحلی سفر کنند.

 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما