آری عجیب شورا به فروش سریع یک ساختمان!

جنجال فروش یک ساختمان قدیمی در مرکز تهران

​تلاش برای فروش ساختمان شماره 2 شهرداری تهران یا همان ساختمان روزنامه اطلاعات در روزهای پایانی سال ادامه دارد و فردا درخواست فروش این ساختمان در صحن شورا به رای گذاشته می شود .

جنجال فروش یک ساختمان قدیمی در مرکز تهران

تلاش برای فروش ساختمان شماره 2 شهرداری تهران یا همان ساختمان روزنامه اطلاعات در روزهای پایانی سال ادامه دارد.حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران فروش این ملک چند روز مانده به سال جدید آتش زدن مال شهر توصیف می کند که در سال آینده می توان آن را گران تر قیمت گذاری کرد و فروخت.

مهدی چمران رییس شورای شهرهم در دفاع از فروش شتاب زده این ملک مدعی می شود قیمت مسکن در حال کاهش است و در چند روز اخیر قیمت مسکن از 10 تا 30 درصد کاهش داشته و مشخص نیست سال آینده قیمت مسکن افزایش داشته باشد .

مدافعان فروش این ملک تاکید دارند دو طبقه این ساختمان تجاری است و شهرداری تنها می تواند از آن استفاده اداری کند .    

ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران درخصوص فروش ساختمان روزنامه اطلاعات و تغییر خریدار آن از بنیاد مستضعفان به بانک شهر توضیح می دهد:‌ در ابتدا می خواستیم با بنیاد توافقی در این زمینه انجام دهیم و زمین موسوم به کوهک را با روزنامه اطلاعات تهاتر کنیم ودر آن زمین ساختمان های شهرداری را تجمیع کنیم که در فرایندهای کارشناسی و مدیریتی با بنیاد این توافق با این فرم به نتیجه نرسید.

ممکن است این توافق در فرم دیگری  بعدا با شهرداری انجام شود ؛ ولی در خصوص تهاتر این دو ملک دو مجموعه به این نتیجه رسیدند که فعلا انجام نشود. واگذاریش با بانک شهر در دستور کار قرار گرفت . کارشناسان آنها آمدند و بازدید کردند و مذاکراتی انجام شده و شهرداری هم بررسی کرد که  کدام ساختمان را چگونه ، با چه قیمتی و با چه پروانه ای تهاتر کنیم  که همه اینها انجام شده است.

وی درخصوص ایده ایجاد پردیس شهرداری در خیابان بهشت هم می گوید : با اساس پردیس موافقیم به خاطر آن که شهروندان کمتر رفت و آمد می کنند؛ اما این که این پردیس در این نقطه یا جای دیگر قرار می گیرد مساله ای است که باید هیئت رئیسه شهرداری و شورا درباره اش تصمیم بگیرند؛ ولی در مورد این ساختمان خاص با توجه به این که بخشی از این ساختمان تجاری است حتی اگر قرار باشد پردیس شهرداری را در اینجا اجرا کنیم بهتر است ساختمانی که می توانیم با قیمت تجاری واگذار کنیم را واگذار کنیم و بعد تملک اداری کنیم تا این که ملک تجاری را به اداری تبدیل کنیم.

مختاری تاکید می کند :‌ما مکلف هستیم که بدهی هایمان را به  بانک شهر پرداخت کنیم. اولا در حوزه غیر نقد در سقف بودجه عمل خواهیم کرد و فراتر از عددی که در بودجه پیش بینی شده نخواهیم رفت و دوم این که بدهیمان را بپردازیم و غیر از بانک شهر با بعضی از بانک ها توافقی داریم که مجددا تسهیلات بگیریم و نگاه حاکمیتی مان این است که این تسهیلات بیشتر به تامین منابع برای زیرساخت تبدیل شود؛ مثلا در قطعات مترو، خرید اتوبوس، خرید قیر، خرید مخزن و هر چیزی که از چنین جنسی باشد برود تا بتوانیم به واسطه اش یک ارزش افزوده دوباره ایجاد کنیم  نگاه مدیریتی شهری این است که تا جای ممکن تسهیلات جدید را به سمت تامین منابع برای زیرساخت های شهرسازی ببریم و به سمت پرداخت ها و بحث های این چنینی نرویم.

 او درخصوص این که مدیریت شهری چرا ساختمان های قدیمی و ارزشمندی مانند خانه شهرداران و یا ساختمان روزنامه اطلاعات را که دارای ارزش های تاریخی و هویتی هستند در لیست فروش قرار می دهد می گوید : بانک شهر قصد دارد از این ساختمان استفاده کند و این گونه نیست که این ساختمان تخریب شود .  

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما