به گزارش رکنا،

فیلم رنج آورترین روش انتقال بیمار در مناطق کوهستانی ایذه/ از مناطق صعب العبور تا بیمارستان بدون امکانات

گزارشات متعدد از انتقال بیمار توسط مردان و زنان روستایی در مناطق سخت گذر شهرستان ایذه با امکانات ابتدایی ، گویای بخشی از رنج هرساله اهالی کوهستان در انتقال بیماران خود به شهر است.

فیلم رنج آورترین روش انتقال بیمار در مناطق کوهستانی ایذه/ از مناطق صعب العبور تا بیمارستان بدون امکانات
حجم ویدیو: 20.11M | مدت زمان ویدیو: 00:02:44

به گزارش اقتصاد 100،  مردم مناطق سخت گذر و فاقد جاده در شهرستان ایذه ، هر ساله و در فصول مختلف سال چالش های مختلفی را پشت سر می گذارند. یکی از این مصائب سریالی، وقوع بیماری وحوادث غیرمترقبه و  انتقال بیمار از روستا تا نزدیکی آمبولانس است.

فاصله ای رنج آور با کیلومترها فاصله که مردان و زنان روستا باید به وسیله چوب بَست بیمار را حمل و به نقطه ماشین رو برسانند. هرچند که این مشکل در مناطق دیگری مانند شهرستان دزپارت نیز وجود دارد و در زمستان های سخت، بر تلخی اتفاق افزوده می شود.

نبود بالگرد و عدم همکاری و اعزام تیم های امداد هوایی در مواردی ، روستائیان را وادار می کند تا بیمار یا بیماران خود را با چوب بست ، از کوه و دره عبور دهند تا به مسیر اصلی برسانند.

 در تصاویری که از شهرستان ایذه به دست خبرنگار ما در استان خوزستان رسیده است ، شاهد بخشی از رنج های اهالی یکی از روستاهای بخش سوسن در دآورترین شکل انتقال بیمار هستیم. 

هرچند که بنا به شواهد و اسناد متعدد، پس از انتقال بیمار به شهر نیز، بیمارستان شهدای شهرستان ایذه، از امکانات بسیاری محروم است و نبود پزشک متخصص و بخش های ویژه، خود داستان دیگری دارد. 

یکی از این اهالی می گوید: پس از تماس های مکرر توسط اهالی روستای پَلُم جهت انتقال یک دختر ۱۷ ساله که توان راه رفتن نداشت، متاسفانه از طرف مرکز فوریت های پزشکی شهرستان ایذه  با اهالی روستا همکاری  لازم صورت نگرفت و مردم به ناچار به وسیله الاغ و سپس حمل با چوب بست آن هم در هوای برفی و سخت کوهستان، بیمار را تا مسیر اصلی انتقال و ساعت ها در انتظار ورود آمبولانس ماندند .

او افزود: این موضوع تازگی ندارد و به کار همیشگی مردم این مناطق محروم تبدیل شده است. 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما