فولاد بی‌ نکو!

امشب شاهد چه صحنه‌هایی خواهیم بود؟

اقتصاد 100- سه روز پس از حادثه، حالا باید همه‌چیز فراموش شود و فولاد خوزستان برای صعود بجنگد. البته که چنین چیزی شدنی نیست و بدون سرمربی و در شرایطی که بدترین قرعه ممکن نصیب نماینده فوتبال ایران شده، بدون تعارف صعود به نیمه‌نهایی آسیا سخت‌ترین کار دنیاست. فولاد در شرایطی امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف الهلال عربستان می‌رود که اوضاع خوبی را تجربه نمی‌کند و دلیل آن‌هم قهر عجیب سرمربی‌اش است.

امشب شاهد چه صحنه‌هایی خواهیم بود؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، دو فصل قبل فولاد با جواد نکونام به قهرمانی در جام حذفی رسید که کسب همان جام هم منتج به حضور فعلی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شد. پس از آن نکو بنا به دلایلی که مشخص نشد، تیم را ترک کرد تا عبدالله ویسی جایش را بگیرد. نتایج ویسی در هفته‌های ابتدایی لیگ گذشته چندان جالب نبود و همین سبب شد تا نکونام بار دیگر روی نیمکت اهوازی‌ها بنشیند. فصل قبل کسی توقع معجزه از فولاد را نداشت اما امسال این تیم به گواه فوتبال‌دوستان شهر، گران‌قیمت‌ترین تیم تاریخ باشگاه بود که البته در پایان هفته بیستم در رده نهم قرار دارد. به همین دلیل هم استعفای کاپیتان سابق تیم ملی در مقطعی که فولاد یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ خود را می‌گذراند، خیلی شوکه‌کننده بود. جواد از عدم احترام به او و تیمش سخن گفت تا شایعه اختلاف او با حمیدرضا رادکیا، سرپرست جدید باشگاه به صورت تلویحی به تایید برسد.

حالا هم که خبر رسیده نکونام شب قبل از بازی به تهران بازگشته و باشگاه فولاد هم با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که با استعفای وی موافقت کرده «چراکه او پس از برد برابر تیم دسته اولی الفیصلی عربستان، خواسته‌های غیرمنطقی‌ای داشته است.» قطعا این اقدام نکونام شایسته نکوهش است؛ آن‌هم از سوی سرمربی‌ای که رکورددار بیشترین بازی در تاریخ تیم ملی بوده و سال‌ها در سطح اول فوتبال اروپا بازی کرده است. فولاد حالا امشب بدون سرمربی باید به مصاف الهلالی برود که ۱۲ روز قبل در فینال جام باشگاه‌های جهان، ۳ گل به رئال مادرید زد و با وجود شکست نشان داد که تفاوت سطح چندانی با پرافتخارترین تیم اروپا ندارد.

به یاد داشته باشید که همین رئال سه‌شنبه شب در خانه لیورپول، این تیم انگلیسی را ۵‌بر‌۲ شکست داد! از آخرین رویارویی الهلال با تیم‌های ایرانی هم خاطرات خوشی به ذهن‌مان خطور نمی‌کند؛ شهریورماه سال ۱۴۰۰ نماینده عربستان استقلال را ۲برصفر برد تا به یک‌چهارم نهایی برسد و یک ماه بعد در این مرحله با ۳ گل پرسپولیس را حذف کرد. این تیم با سرمربیگری رامون دیاز مشهور و البته حضور ستارگانی نظیر موسی مارگا، اودیون اگالو و سالم الدوساری، در مرحله قبل با نتیجه ۳‌بر‌یک شباب الاهلی را شکست داد و قطعا به فکر تکرار قهرمانی است. فولاد هم با هدایت حمید رجبی، دستیار نکونام و البته با ذهنیتی کاملا آشفته که نشات گرفته از وضعیت فعلی این تیم است، قصد دارد تا به تاریخ‌سازی‌اش در لیگ قهرمانان ادامه دهد و البته انتقام شکست ۲برصفر در مرحله گروهی سال ۲۰۱۵ را هم بگیرد.

انتهای پیام/

منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما