اوضاع اقتصادی خراب است / ما وام می‌گیریم که کفش بخریم!

اقتصاد 100- تیم ملی جوانان کشورمان در حالی خود را برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا که حکم انتخابی جام جهانی‌ را هم دارد آماده می‌کند که سرمربی این تیم معتقد است از نظر امکانات وضعیت مطلوبی ندارد. به همین دلیل پیرامون اوضاع این تیم با صمد مرفاوی که هدایت جوانان کشورمان را برعهده دارد همکلام شدیم و البته طبیعی بود که بحث به بررسی وضعیت کنونی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر هم کشیده شود.

اوضاع اقتصادی خراب است / ما وام می‌گیریم که کفش بخریم!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال درباره وضعیت بد تیم می‌گوید: شرایط تیم ملی جوانان به لحاظ فنی خوب است اما متأسفانه از بابت پشتیبانی و تدارکات، اوضاع خوبی نداریم. همه آنهایی که من را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند اهل بهانه گرفتن نیستم و در سخت‌ترین وضعیت هم کار کرده‌ام. من همچنان به تیم خودم متعهد هستم و البته به این بچه‌ها امید هم دارم اما واقعیت امر این است که باید امکانات مناسبی هم تهیه شود. متأسفانه الان از نظر پزشکی و تغذیه شرایط مناسبی نداریم از بابت بازی‌های تدارکاتی هم که دیگر همه چیز مشخص است. برخلاف بحث‌هایی که از قول سرپرست تیم عنوان شده بود باید بگویم واقعیت امر این‌گونه نیست. من همین بحث غذا را برای‌تان مثال بزنم واقعاً غذای اردو در حد تیم ملی نیست شرایط پزشکی هم همین‌طور.

اردوی خارجی

خیلی دلم می‌خواست در داخل کشور با تیم‌های خارجی بازی کنیم. خیلی هم دوست داشتم در خارج از کشور به میدان برویم تا وضعیت برای ما بهتر شود و بچه‌ها تجربه بین‌المللی بیشتری کسب کنند اما این موارد متأسفانه به آن حدی که دلم می‌خواست، محقق نشده است. ما قرار بود از دوازدهم بهمن اردوی خودمان را در خارج از ایران شروع کنیم اما کار از پانزدهم بهمن شروع شد و تازه خارج از ایران هم نشد. اردوی خارجی به کنار، حتی خارج از تهران هم نتوانستیم اردو بزنیم. حتی در همین پایتخت نیز مکانی که شایسته تیم ملی باشد برای ما مد نظر گرفته نشد و این برای تیمی که قرار است تحت عنوان تیم ملی راهی مسابقات رسمی شود مناسب نیست. شاید گفتن این حرف عجیب باشد ولی پنج ماه است به کادر فنی تیم جوانان حقوق نداده‌اند. من این مسائل را می‌گویم تا شاید اگر رئیس یا دبیرکل فدراسیون در جریان آنها قرار نگرفته‌اند بدانند اوضاع از چه قرار است.

کفش فوتبال

بگذارید یک واقعیت تلخ را به شما بگویم. بعضی از بازیکنان تیم ملی جوانان حتی برای تهیه کفش فوتبال هم مشکل دارند. این بچه‌ها همه از طبقه متوسط هستند و خانواده پولداری ندارند که بتواند خرج آنها را تا این حد تأمین کنند. پدران این بچه‌ها یا کارمند هستند یا کارگر. شما شاید باورتان نشود اما ما در این تیم خانواده‌هایی را داریم که پدر و مادر وام گرفته‌اند تا بتوانند برای بچه‌هایشان کفش فوتبال بخرند! الان یک کفش خوب ۱۰ میلیون تومان است و واقعاً خانواده‌ها برای تأمین چنین امکاناتی مشکل دارند. با وجود همه این مسائل من کاملاً به توانایی شاگردان امیدوار هستم و توکلم بعد از خدا به تلاش خودمان است اما یادمان باشد که صرفاً توانمند بودن کافی نیست و حتماً امکانات هم احتیاج داریم. حریفان ایران الان با بهترین شرایط در حال آماده‌سازی هستند ولی ما... 

انتهای پیام/

منبع : خبر ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما