اولین گمانه‌ها درباره حقوق سال 1402/ حداقل حقوق ۷ میلیون است؟

بر اساس ماده 41 قانون کار، حقوق و دستمزد سالانه کارگران، بر دو اساس تعیین می‌شود؛ یکی نرخ تورم بانک مرکزی و دیگری هزینه سبد معیشت کارگران. بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، آخرین نرخ تورم اعلام شده مربوط به مهر ماه است که به استناد این گزارش تورم نقطه به نقطه 44 درصد و تورم میانگین ۱۲ ماهه ۳۹/۶ درصد اعلام شده است.

اولین گمانه‌ها درباره حقوق سال 1402/  حداقل حقوق ۷ میلیون است؟

به گزارش اقتصاد 100 به تجارت نیوز، بر این اساس اگر قرار باشد حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ بر اساس این دو فاکتور تعیین شود یا باید منتظر افزایش ۴۰ درصدی حقوق باشیم یا نزدیک شدن آن به رقم سبد معیشت خانوار. اما نکته مهم این است که سال‌هاست نمایندگان کارگری و کارفرمایان و دولت در جلسات تعیین حقوق و دستمزد بر سر همین مورد اختلاف نظر دارند. چراکه نمایندگان کارگری بر افزایش قابل توجه حقوق کارگران و پر کردن شکاف درآمد و هزینه کارگران تاکید می‌کنند اما نمایندگان کاگری و به خصوص دولت حاضر نیست زیر بار چنین افزایش حقوقی برود.

در آخرین خبری که از بودجه منتشر شده است، مساله افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت مطرح و گفته شده که هیچ کارمندی نباید پس از این کمتر از ۷ میلیون تومان حقوق دریافت کند. همین دو عدد کافی است تا بتوان از طریق آن نتیجه گرفت که احتمالا حداقل حقوق کارگران هم به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و نهایتا به رقم ۷ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما