شکارچیان متهم آتش سوزی در جنگل‌های نکا

فرماندار نکا با اشاره به اینکه آتش سوزی در منطقه لائی نکا سطحی بود، گفت: در این فصل جنگل خشک، خزان و مستعد آتش سوزی است شکارچیان و مسافران در جنگل حضور دارند و اقدام به روشن کردن آتش نیز می‌کنند برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود آتش تسری پیدا کرده و بخش زیادی از سرمایه طبیعی دچار حریق شود.

شکارچیان متهم آتش سوزی در جنگل‌های نکا

عبدالرضا بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین اقدامات برای اطفای حریق جنگل‌های شرق مازندران، اظهار کرد: منطقه‌ای که دچار آتش‌سوزی شد کوهستانی، دارای شیب زیاد و صعب‌العبور بود در چنین شرایط جغرافیایی وزش باد شدید نیز سختی عملیات مهار، کنترل و اطفای حریق را بیشتر می‌کرد.

فرماندار شهرستان نکا، افزود: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس، منابع طبیعی، بسیج مردمی در این منطقه و با استفاده از یک فروند بالگرد آتش منطقه لایی هزار جریب نکا و توسکا چشمه گلوگاه خاموش شد.

این مسئول با اشاره به اینکه آتش سوزی در منطقه لائی نکا سطحی بود، گفت: در این فصل جنگل خشک، خزان و مستعد آتش سوزی است. شکارچیان و مسافران در جنگل حضور دارند و اقدام به روشن کردن آتش نیز می‌کنند برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود آتش تسری پیدا کند و بخش زیادی از سرمایه طبیعی دچار حریق شود.

بابایی حفظ منابع طبیعی و مواهب خدادادی را واجب دانست و از مردم درخواست کرد: در راستای احترام متقابل به طبیعت و حفظ محیط زیست، انتظار می‌رود بعد از اتمام شکار و اوقات فراغت در جنگل، آتش روشن شده توسط افراد کاملاً خاموش شود تا در صورت وزش باد حتی به‌صورت جزئی، شاهد آتش سوزی در گستره جغرافیایی وسیع و نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری نشویم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما