سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها مراقب این مجرمان باشند

سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها مراقب سوءاستفاده مجرمان سایبری باشند.

سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها مراقب این مجرمان  باشند

به گزارش اقتصاد 100 ،رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از سلبریتی ها و اینفلوئنسر ها هستند.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت:

فعالیت گسترده سلبریتی ها و اینفلوئنسرها دلیلی است تا مجرمان سایبری با توجه به تعداد بالای دنبال‌کنندگان صفحات آنان سعی بر سوءاستفاده از تأثیر این افراد بر جامعه نمایند.ای

ن مقام مسئول افزود: در برخی موارد درخواست درج پیام‌های تبلیغاتی با ظاهری فریبنده و باطن خطرناک از قبیل هدایت به صفحات فیشینگ ، قمار و ... توسط مجرمان سایبری، موجب بروز مشکلات برای کاربران فضای مجازی و گرداننده سلبریتی و اینفلوئنسر ناآگاه می‌گردد.

سرهنگ آنقی بیان کرد: مجرمان سایبری برای فریب سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حتی تبلیغات خود را در راستای کمک‌های خیرخواهانه و بشردوستانه معرفی می‌کنند و شاید در این خصوص حتی هزینه‌ای نیز به این افراد نپردازند و آن‌ها را وسیله رسیدن به اهداف مجرمانه خود کنند.

وی افزود: در درج آگهی تبلیغاتی و یا اظهارنظرهایی که در صفحات مجازی کاربران درج می‌گردد باید بر رعایت اصول شرعی و عرفی جامعه اهتمام داشته باشند و باید مراقب باشند که در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

سرهنگ آنقی در خصوص خرید صفحات اینستاگرامی افراد مشهور که در این ایام بیشتر به چشم می‌خورد، افزود: اخیراً شیادان سایبری و مخلان امنیت به دنبال این هستند که ضمن خرید صفحات کاربران پرمخاطب باقیمت بسیار بالا سعی بر سوءاستفاده از دنبال‌کنندگان و افراد جوان و ناآگاه دارند و با تشویش جوانان می‌خواهند آرامش جامعه را بر هم زنند و افراد باید از فروش صفحات خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

این مقام انتظامی بابیان این نکته‌ مهم که هرگونه اقدام ناآگاهانه و ناخواسته می‌تواند به شهرت و محبوبیت این افراد خدشه وارد کرده و موجبات پیگرد قضایی را فراهم کند، بیان داشت: برای جلوگیری از سوء‌استفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باید از اعتماد به افراد ناآشنا خودداری نمایند و توجه داشته باشند که در صورت بروز هرگونه مشکل یا تهدید می‌توانند با ارتباط با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره 096380 از مشاوره کارشناسان این مرکز بهره‌مند گردند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما