جزئیات کلاهبرداری متصدی جایگاه سوخت

متصدی جایگاه سوخت کلاه‌بردار از آب درآمد.

جزئیات کلاهبرداری متصدی جایگاه سوخت

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از سایت پلیس ،رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری فرد کلاه‌بردار در جایگاه سوخت خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ "یوسف شاکری" خراسان شمالی در تشریح این خبر گفت:

در پی وصول شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان پس از مراجعه به جایگاه پمپ‌بنزین ، شناسایی متهمین در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد و در اظهارات خود ابتدا منکر بزه ارتکابی بوده که پس از روئیت مستندات پلیس، لب به اعتراف گشود .

سرهنگ شاکری ادامه داد: شیوه کلاه‌برداری متهم که متصدی یکی از جایگاه‌های سوخت بود به این شکل بوده که با داشتن کارت‌های بانکی مختلف، پس از مراجعه شهروندان به جایگاه و اطمینان از کم‌سوادی یا بی‌سوادی فرد، در هنگام تسویه هزینه سوخت و پس از اخذ رمز کارت از صاحب کارت‌بانکی ، اقدام به تعویض کارت فرد با کارت‌های خود می‌نموده و در اولین فرصت اقدام به خالی نمودن حساب دیگران می‌نموده است.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی خبر داد: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و اگر مجبور به تحویل کارت به شخصی شدند حتماً در زمان پس گرفتن کارت، مشخصات آن را بررسی کنند و همچنین در کارت‌های بانکی که به‌صورت روزانه تراکنش‌های زیادی را با آنان انجام می‌دهند، مبالغ زیادی نداشته باشند تا در صورت کلاه‌برداری، مبالغ زیادی را متضرر نشوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند یا با شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری گزارش نمایند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما