شناسایی عامل تهدید خانم جوان در فضای مجازی

رییس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی عامل تهدید خانم جوان در فضای مجازی خبر داد .

شناسایی عامل تهدید خانم جوان در فضای مجازی

به گزارش اقتصاد 100 ،رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که فردی با بدست‌ آوردن عکس‌های خانم جوان وی را تهدید به انتشار آن در فضای مجازی کرده بود و قصد اخاذی از وی را داشت ،خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت:

خانمی جوان به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت از طریق دو حساب کاربری در یکی از شبکه‌های اجتماعی افرادی مزاحم من شده و قصد اخاذی از من را دارند و مرا تهدید نموده‌اند در صورتی که به خواسته آنان توجه نکنم تصاویر من را در فضای مجازی پخش خواهد کرد ،که این موضوع سبب سلب آسایش من و خانواده‌ام شده است ، لذا من تقاضای رسیدگی دارم.

سرهنگ الوانی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید که این  دو حساب کاربری متعلق به یک نفر می‌باشد، در ادامه متهم با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

وی در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد،ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به‌ناچار لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی را پذیرفت و پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

این مقام انتظامی خاطر‌نشان کرد :کاربران فضای مجازی به این نکته توجه داشته باشند که مزاحمت در فضای مجازی و تهدید افراد جرم بوده و قابلیت رسیدگی در دستگاه قضایی کشور را دارد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند .

همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما