غذای ۱۵ میلیون ایرانی از میان دورریز مواد غذایی؟!

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: طبق آخرین مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، پیشگیری از فساد و دورریز مواد غذایی، می‌تواند غذای حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت ایرانی را فراهم نماید.

غذای ۱۵ میلیون ایرانی از میان دورریز مواد غذایی؟!

به گزارش  اقتصاد100، محمداسماعیل مطلق، در نشست هم‌اندیشی کمیته فنی ارتقا فرهنگ و سواد غذا و تغذیه که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، بر اهمیت ارتقا فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، بهبود وضعیت تغذیه مردم است. برای تحقق این امر، باید فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در جامعه ارتقا یابد.

وی افزود: در سند ملی امنیت غذا و تغذیه مصوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، ارتقا فرهنگ و سواد غذا و تغذیه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مورد تاکید قرار گرفته است و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، در تلاش است تا این برنامه را به نحو مطلوب اجرا کند.

مطلق اظهار داشت: انتظار می‌رود که اجرای برنامه‌های ارتقا فرهنگ و سواد غذا و تغذیه، به ارتقا سطح سلامت و بهبود وضعیت تغذیه مردم و کاهش شیوع بیماری‌های غیرواگیر کمک کند.

وی همچنین ادامه داد: طبق آخرین مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، پیشگیری از فساد و دورریز مواد غذایی، می‌تواند غذای حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت ایرانی را فراهم نماید.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته فنی به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای ارتقا فرهنگ و سواد غذا و تغذیه پرداختند. در این نشست، موضوعاتی همچون آموزش تغذیه در مدارس، تولید محتوای آموزشی در رسانه‌ها، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم مورد بحث قرار گرفت.

در پایان این نشست، مقرر شد که اعضای کمیته فنی، راهکارهای پیشنهادی خود را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه دهند.

از جمله محورهای بحث و تبادل نظر در این نشست می‌توان به لزوم توجه به فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در برنامه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، تولید محتوای آموزشی مناسب برای گروه‌های مختلف سنی و اجتماعی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای عموم مردم و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی برای ارتقا فرهنگ و سواد غذا و تغذیه، اشاره کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت قیمت طلا و سکه چند روزی است که ریزشی…

اخبار سلامت

سینما در سینما