آب هم کالای صادراتی شد

نخست‌وزیر قرقیزستان گفت که این کشور آماده است تا از یخچال‌های طبیعی خود به چین آب صادر کند.

آب هم کالای صادراتی شد

به گزارش اقتصاد100، آکیلبیک زاپاروف، نخست‌وزیر قرقیزستان در دیدار با وانگ دا، رئیس یکی از شرکت‌های تولید آب معدنی چینی، گفت که ما دارای منابع عظیم یخچال‌های طبیعی هستیم و آماده‌ایم که آب معدنی به چین، اروپا و کشورهای آسیایی صادر کنیم.

البته طرف چینی هم از تمایل خود برای واردات آب از قرقیزستان خبر داده و اعلام کرده که می‌خواهد آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار چین و اروپا عرضه کند. قرار است مذاکرات بیشتری در این زمینه بین چین و قرقیزستان انجام شود.

 

چین مدت‌هاست که با مشکل کمبود آب مواجه است و علی‌رغم اینکه 20 درصد کل جمعیت جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در خود جای داده، تنها 6 درصد منابع آب قابل شرب جهان در این کشور قرار داد. تغییرات آب و هوایی در کنار آلودگی‌های صنعتی نیز شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین آب در چین سخت‌تر کرده است.

آمارهای دولت این کشور نشان می‌دهد که بین سال‌های 2000 تا 2015 مصرف آب در این کشور 9 درصد افزایش یافته و آلودگی پساب‌ها هم 50 درصد رشد کرده است.

قرقیزستان 9900 یخچال طبیعی دارد و پوشش برف این کشور هم بر اساس تصاویر ماهواره‌ای 6680 کیلومتر مربع برآورد می‌شود.

یخچال‌های طبیعی قرقیزستان 3.3 درصد کل مساحت این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوشش داده و ذخایر آبی قرقیزستان 600 میلیارد مترمکعب برآورد می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما