اهالی این شهرها مجاز به ورود سه کالای همراه مسافر هستند

اهواز- استاندار خوزستان از مجوز ورود سه کالای همراه مسافر بدون پرداخت عوارض گمرکی توسط شهروندان خرمشهری و آبادانی خبر داد.

اهالی این شهرها مجاز به ورود سه کالای همراه مسافر هستند

به گزارش اقتصاد100، علی اکبر حسینی محراب عصر شنبه در نشست ساماندهی سواحلی استان خوزستان بر تجارت کیفی با کشورهای دیگر تاکید کرد و افزود: ۴۰۰ هزار شهروند آبادان و خرمشهری باید از مزیت کالای همراه مسافر بهره‌مند شوند و خلاف این موضوع توسط هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به تسهیل در روند کالای همراه مسافر برای شهروندان آبادان و خرمشهر بیان کرد: هر شهروند می‌تواند با کارت ملی خود، سه کالا نظیر کولر، یخچال و تلویزیون به عنوان کالای همراه مسافر وارد کند.

حسینی محراب به ایجاد جایگاه سوخت در بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به تاسیساتی که در این بندر وجود داشته است، انتظار داریم که شرکت پخش و پالایش هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

استاندار بر صدور مجوز برای پرورش ماهی در قفس تاکید کرد و افزود: در بخش شیلات و دریا هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و از این بابت آسیب دیده‌ایم. کشور ترکیه کار پرورش ماهی در قفس را همزمان با ما شروع کرد و اکنون ۶۰۰ هزار تن ماهی از این طریق تولید می‌کند در حالی که رقم تولیدی در خوزستان بسیار پایین‌تر است.

حسینی محراب گفت: استان خوزستان در زمینه پرورش ماهی در قفس عملکرد بسیار ضعیفی دارد.

احداث اسکله گردشگری در اهواز

استاندار خوزستان به احداث اسکله گردشگری در اهواز اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت رودخانه کارون (از ابتدای کوت عبدالله تا سمت دغاغله) به خوبی استفاده و از طریق تاکسی دریایی به گردشگران خدمات ارائه شود. انتظار می‌رود که شهرداری در این زمینه به طور جدی ورود کند و در فرصت باقی مانده تا انتهای سال، اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دهد.

وی تصریح کرد: فعالیت در زمینه گردشگری دریایی نیاز به هیچ‌گونه مجوزی نداشته و باید راه برای ورود بخش خصوصی به استان خوزستان فراهم شود تا از این موضوع استقبال کنند.

حسینی محراب در خصوص بندر خلیج فارس گفت: احداث و جانمایی این بندر نیازمند برنامه قوی‌تری است، همچنین از ایده‌های بین‌المللی و افراد متخصص برای ساخت و طراحی این پروژه استفاده کرد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

وی به رونق اقتصاد دریا محور در خوزستان تاکید کرد و افزود: فعالیت کشتی‌ها در دریا نه تنها به امنیت کشور کمک کرده بلکه باعث درآمدزایی خواهد شد. امروزه صنعت ماهیگیری در دنیا درآمد بالایی داشته اما در این استان توجهی به این موضوع نمی‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ورود ناوگان دریایی در زمینه صیادی گفت: در خوزستان تنها یک یا دو شرکت کشتیرانی فعال وجود دارد در حالی که باید بر تعداد آنها افزوده شود از طرفی بانک‌ها می‌توانند با خرید کشتی‌های بزرگ در این زمینه ورود کنند.

وی افزود: با وجود اینکه ۷۰ درصد حمل و نقل دنیا از طریق دریا انجام می‌شود که استان خوزستان در این زمینه سهم قابل توجهی ندارد. اکنون در بخش گردشگری و صیادی با مشکل مواجه هستیم و تا زمانی که مردم و یا بخش خصوصی وارد صحنه نشوند، اقتصاد دریا شکل نمی‌گیرد.

حسینی محراب اظهار کرد: در استان خوزستان، ۲۳ دستگاه در خصوص یک مجوز زیربنایی نظر می‌دهند در حالی که شرایط صدور مجوز در دیگر استان‌ها بسیار متفاوت است.

وی ضمن دعوت از همه فعالان حوزه دریا و سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: برای توسعه اشتغال و درآمدزایی در استان خوزستان باید شرکت‌های کشتیرانی مسافربری و حمل بار موجود باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما