جریمه دیرکرد بیمه ماشین روزی چقدر است؟

جریمه دیرکرد بیمه ماشین یکی از انواع جرایمی است که برای خودروهای فاقد بیمه نامه در نظر گرفته شده است.

جریمه دیرکرد بیمه ماشین روزی چقدر است؟

جریمه دیرکرد بیمه ماشین یکی از انواع جرایمی است که برای خودروهای فاقد بیمه نامه در نظر گرفته شده است. اما جریمه دیرکرد بیمه ماشین روزی چقدر است؟ برای محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت روزانه باید هزینه حق بیمه پایه را بر تعداد روزهای سال، یعنی 365 روز تقسیم کنید. گاهی بیمه مرکزی به مناسبت‌های مختلف این جرایم را می‌بخشد. فرصت بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث امسال از 12 بهمن تا 11 اسفند 1402 است. البته میزان جریمه دیرکرد بیمه ماشین به موارد دیگری هم بستگی دارد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد جریمه دیرکرد بیمه ماشین و نحوه محاسبه آن با شما صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جریمه روزانه بیمه شخص ثالث؛ نگران تاخیر تمدید نباشید!

جریمه دیرکرد بیمه ماشین چیست؟

از آن‌جایی که حدود 11 میلیون وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در ایران وجود دارد. برای کنترل و مجازات افرادی که بیمه شخص ثالث را خریداری نمی‌کنند، بیمه مرکزی به ازای هر روز نداشتن بیمه نامه جریمه‌ای را برای افراد بدون بیمه در نظر می‌گیرد.

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه موتوری است. در صورت نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث بر اساس قانون افراد به ازای هر روز جریمه می‌شوند. علاوه بر این در صورت مشاهده به وسیله پلیس راهنمایی و رانندگی، امکان توقیف خودرو و جریمه شدن آن‌ها هم وجود دارد.

بنابراین اگر حتی خودروی صفر کیلومتر خود را برای مدت طولانی در پارکینگ خانه خود نگه‌دارید، باز هم مشمول جریمه دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شوید. اما این جریمه را چگونه محاسبه می‌کنند؟

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

همان‌طور که گفتیم جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا مدت یک سال و به صورت روزانه محاسبه می‌شود. یعنی اگر شما پنج سال خودروی خود را بیمه نکرده باشید، همچنان باید جریمه همان یک سال را پرداخت کنید. با توجه به این موضوع که حق بیمه پایه برای خودروهای 4 سیلندر در سال 1402 برابر با 4،241،900 هزار تومان است، جریمه دیرکرد خودروهای 4 سیلندر مبلغی برابر با 11.622 تومان در هر روز است. البته موارد زیر هم تعیین جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موثر هستند:

  • نوع خودرو و تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار خودرو
  • شرکت بیمه‌گر

توجه داشته باشید که روند محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف با هم تفاوت دارد. بنابراین مبلغ جریمه دیرکرد هم می‌تواند متفاوت باشد. تنها نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای محاسبه میزان جریمه، قیمت بیمه نامه یکساله را بدون تخفیف در نظر می‌گیرند. در جدول زیر میزان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را با توجه به نوع خودرو برای شما آورده‌ایم.

نوع وسیله نقلیه

جریمه دیرکرد (به تومان)

سواری کمتر از 4 سیلندر

۸۳۴۹

سواری پیکان، پراید و سپند

۹۸۸۸

سواری های 4 سیلندر

۱۱۶۲۲

سواری بیش از 4 سیلندر

۱۳۰۰۸

موتورسیکلت گازی

۲۰۷۲.۸۸

موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر

۲۵۳۲.۳۳

موتورسیکلت دو سیلندر به بالا

۲۷۸۱.۶۵

موتورسیکلت سه چرخ

۲۹۹۱.۷۹

بارکش تا 1 تن

۱۰۲۹۹.۰۵

بارکش بیش از ۱ تن تا ۳ تن

۱۲۳۱۶.۱۷

بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن

۱۵۵۸۹.۳۲

بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن

۱۹۹۷۳.۷۰

بارکش بیش از ۱۰ تا ۲۰ تن

۲۳۲۴۳.۲۹

بارکش بیش از ۲۰ تن

۲۴۶۳۲.۳۳

آغاز طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1402

با توجه به این موضوع که جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده و حذف نمی‌شوند، بیمه مرکزی هر سال به مناسبت‌های مختلف طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را اعلام می‌کند. در سال 1402 به مناسبت دهه فجر بیمه مرکزی از 12 بهمن تا 11 اسفند را برای بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در نظر گرفته است. به این ترتیب تمام افراد دارای جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث با خرید بیمه‌نامه یکساله شخص ثالث، مشمول این طرح خواهند شد. توصیه می‌کنیم این فرصت طلایی برای خرید بیمه با معافیت 100 درصدی از جرایم دیرکرد را از دست ندهید.

خرید بیمه شخص ثالث خودرو در طرح بخشودگی از بیمه دات کام

خرید اینترنتی بیمه از بیمه دات کام

با توجه به این که روزهای آخر زمستان را سپری می‌کنیم و احتمالا همه ما برنامه‌های زیادی برای این روزها داریم، بهتر است یک کارگزاری اینترنتی معتبر را برای خرید بیمه شخص ثالث در روزهای بخشودگی انتخاب کنیم. با این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه و کاهش ترافیک، یک بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث را بدون نیاز به مراجعه حضوری خریده‌ایم!

بیمه دات کام یک کارگزاری فروش اینترنتی بیمه است که بیمه شخص ثالث را به صورت نقدی و اقساطی به فروش می‌رساند. با انتخاب این کارگزاری اینترنتی می‌توانید بیمه شخص ثالث خود را در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه، بدون نیاز به چک و سفته خریداری نمایید.

علاوه بر این مواردی که ذکر کردیم، خرید بیمه از بیمه دات کام دارای مزایای دیگری به شرح زیر نیز است:

  • برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته
  • مشاوره رایگان کارشناسان
  • تجربه یک خرید آنلاین رضایت بخش
  • خرید اقساطی بیمه بدون نیاز به چک و سفته
  • ارسال رایگان بیمه‌نامه به آدرس دل‌خواه
  • استعلام و مقایسه بیمه‌های مختلف

اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام را دارید، عبارت Bimeh.com را در مرورگر خود وارد کنید و با انتخاب بیمه شخص ثالث خودرو، در چند مرحله ساده به راحتی بیمه شخص ثالث خود را در طرح بخشودگی خریداری نمایید.

جریمه دیرکرد خودرو و اجرای طرح بخشودگی در شهریور 1402

جریمه دیرکرد ماشین به صورت روزانه و بر اساس قیمت بیمه نامه پایه محاسبه می‌شود. در این مقاله در مورد نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث با شما صحبت کردیم. همچنین در مورد اجرای طرح بخشودگی جرایم شخص ثالث از 12 بهمن الی 11 اسفند و به شرط خرید بیمه‌نامه یکساله هم به شما اطلاعاتی دادیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم دارای جریمه دیرکرد هستید، طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث را از دست ندهید و در سریع‌ترین زمان ممکن، بیمه خود را از بیمه دات کام خریداری کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 
  • نوید سلامی ارسالی در

    سلام. اصلا چرا جریمه دیرکرد میذارن که بعد بخوان ببخشنش؟

  • سحر رضایی ارسالی در

    سلام. این طرح دوباره اجرا میشه؟ من میخوام ماشینمو بیمه کنم ولی یکسال جریمه دیرکرد داره. البته ماشین از تو پارکینگ تکون نخورده.

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما