اول هفته بازار بورس را چه کسی تکان داد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۲.۹۸۶ میلیارد تومان بود و شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۹ هزار واحدی همراه شد.

اول هفته بازار بورس را چه کسی تکان داد؟

به گزارش اقتصاد100، بورباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درحالی که شروع هفته آرام و امید‌ها به بهبود تابلوی معاملات بود، دستورالعمل فروش خوراک (نفت) به پالایشگاه‌ها و خرید فرآورده‌های اصلی (گازوئیل و بنزین و غیره) از آن‌ها منتشر شد تا خیال آسوده را از سهامداران بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: به این ترتیب تحت تاثیر جو منفی حاکم شده در گروه پالایشی به دلیل کاهش قیمت بنزین خریداری شده از آن‌ها (خصوصا بنزین معمولی با اکتان ۸۷) تقریبا همه بازار منفی شد. فشار فروش و افزایش عرضه در نیمه دوم شدت بیشتری گرفت و عمده نماد‌های بازار سهام در مدار منفی و با افت حداکثری مواجه بودند.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۲.۹۸۶ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰۲۷ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. در نهایت امروز ریزش ۱۹ هزار واحدی نماگر کل در اولین روز کاری هفته و قرار گرفتن شاخص در محدوده ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار واحد را شاهد بودیم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما