اختصاصی اقتصاد 100؛

معامله‌گران بورس بلاتکلیف، خریداران سردرگم/انتظار بازاری متعادل با رگه هایی از تقاضا /

در شرایطی که معامله‌گران بورس بلاتکلیف، خریداران سردرگم هستند اما کارشناسان براین باورند که برای امروز انتظار داریم خریداران تا حدی فضای معاملات را تغییر دهند؛ از این رو به نظر می‌رسد با بازاری متعادل و همراه با رگه‌هایی از تقاضا همراه باشیم.

 معامله‌گران بورس بلاتکلیف، خریداران سردرگم/انتظار بازاری متعادل با رگه هایی از تقاضا /

به گزارش پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: نوید فرهادی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: بورس تهران دومین روز از هفته جاری را در ادامه معاملات روز شنبه تا حدی پر عرضه آغاز کرد؛ به طوری که ضعف تقاضا در کلیت بازار به طور ملموسی مشهود بود، البته خوب است بدانید نماد‌های کوچک و متوسط از ابتدای بازار با معاملات روان‌تر و بهتری همراه بودند.

وی در ادامه افزود: با سوت شروع نیمه دوم بازار، اما شرایط تحت تاثیر رشد نرخ دلار و نزدیک شدن او به کانال 36 هزار تومانی تغییر کرد و خریداران بیشتری پا عرضه معاملات گذاشتند، اما با توجه به زمان کم باقی مانده از بازار نتوانستند کاری از پیش ببرند.

فرهادی بیان کرد: به این ترتیب در انتهای جلسه معاملاتی روز گذشته شاخص کل با از دست دادن 2 هزار واحد از ارتفاع خود در سطوح یک میلیون 406 هزار واحدی قرار گرفت و نماگر هم‌وزن نیز که از ابتدای معاملات رویه‌ای دیگر را آغاز کرده بود با افزایش ناچیز 0.13 درصدی به کار خود پایان داد.

این فعال بازارسرمایه گفت:بازار پر عرضه روز گذشته همچنان نشان از بلاتکلیفی و تردید معامله‌گران از روند آتی بازار دارد. همچنین اخبار و تحولات درهَم این روز‌ها نیز عاملی برای سردرگمی بیشتر خریداران و فروشندگان شده است.

به گفته وی؛ از خبر‌های خوب در رابطه با بلوک خودرویی‌ها بگیر تا ریسک‌های همه جانبه‌ای که بازار را احاطه کرده و در چنین شرایطی اما وزن دادن به اخبار و اتفاقات آتی و ریسک‌های موجود و مقایسه آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی در تصمیم‌گیری‌‌ها راهگشا باشد؛ بنابراین به به نظر نمی‌رسد ریسک‌های بازار به جایی رسیده باشد که مانع از رشد بازار شود، آن هم در شرایط که سایر بازار‌های موازی در نزدیکی سقف قبلی خود قرار گرفته باشد.

این کارشناس بازارسرمایه در نهایت گفت: برای امروز انتظار داریم خریداران تا حدی فضای معاملات را تغییر دهند؛ از این رو به نظر می‌رسد با بازاری متعادل و همراه با رگه‌هایی از تقاضا همراه باشیم.

انتهای پیام/ 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما