حرفهای اقتصادی که در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد اجرایی مطرح شد

رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بر خلاف تبلیغات معاندین که می گویند نهاد ها قانون را رعایت نمی کنند، اتفاقا ما بیشتر قانون را رعایت میکنیم و ناظرینمان بیشتر هستند و ملزم به رعایت قوانین هستیم.

حرفهای اقتصادی که در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد اجرایی مطرح شد

به گزارش اقتصاد100، مراسم تکریم محمد مخبر و معارفه سید پرویز فتاح به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ستاد اجرایی فرمان امروز پنجشنبه یازدهم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به کارنامه ۱۶ ساله مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام گفت: وی در همان اول برای اجرایی کردن این ماموریت ساختار سازی کرد و توانست اقدام خوبی را در این راستا انجام دهد.

نوروزی ابراز کرد: ساختار درونی ستاد فعالیت خود را به سمت شبکه های مردمی هدایت و بر ایجاد شبکه های اجتماعی تکیه کرد و ۳۵۰ هزار کارآفرین روستایی، ۴۱۰ هزار کشاورز در طرح ملی جهش تولید و ۳۰۰ هزار نفر از مردم در گروه های پیشرفت کمک کردند.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار معتمد محلی و ۶۰ هزار کنشگر تاثیرگذار، ۱۲هزار گروه جهادی و ۷۰ هزار گرو سلامت جمعیت و ۱۸۰۰ نخبه در محیط های کار اشتراکی دانش بنیان و هزار تسهیل گر در کشور به کمک ما آمدند  و در محرومیت زدایی و اقتصاد داشته اند. با این حال ما توانسته ایم ۸میلیون سهام دار در بورس داشته باشیم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت:  ما شاهد رشد ۶۳ برابری در مراکز فرهنگی و اجتماعی بوده ایم و رشد ۵ برابری نسبت به انباشت کمک با هدف رفع محرومیت در مقایسه با فروش املاک داشته ایم. به طوری که هر یک میلیون فروش املاک در ستاد اجرایی به ۵میلیون تومان سود رسیده و این برای رفاه محرومیت استان‌ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۳۵۰ هزار کارآفرین روستایی شکل گرفت، ۲۰ هزار معتمد محلی و ۶۰ هزار کنشگر اجتماعی شکل گرفت. هزار تسهیل گر به خدمت بنیاد برکت برای توانمندسازی به خدمت گرفته شد.

ایجاد 34 الگوی مشارکت مردم در ستاد فرمان اجرایی امام

نوروزی با اشاره به ایجاد ۳۴ الگوی مشارکت مردم در ستاد در این مدت گفت: وقتی ساختار درونی و بیرونی شکل گرفت نتایج خوبی را در پی داشت.

وی افزود: ۸ میلیون سهامداری در شرکت های ستاد ، رشد ۶۲ برابری کمک به مراکز فرهنگی، رشد ۱۶۹۴ برابری رفع محرومیت کمتر برخوردار از اقدامات انجام شده در طول ۱۶ سال فعالیت مخبر است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: ساخت ۴ هزار و ۱۰۰ مدرسه که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت و ۲ هزار مدرسه توسط‌ بنیاد ۱۵ خرداد ، ساخت ۱۸۰۰ خانه عالم و مراکز فرهنگی، ساخت ۱۷ بیمارستان با بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی را از دیگر اقدامات این دوره عنوان کرد.

نوروزی، احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام مسکن ملی، ۱۶ خوابگاه دانشجوی، اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه آب رسانی به ۳ هزار روستای هدف ، توزیع ۱۱ میلیون بسته معیشتی و پروتئینی را از دیگر فعالیت های این دوره از ستاد مطرح کرد.

سرپرست سابق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) اضافه کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه به ۹۴ هزار نفر، پوشش بیمه‌ای ۱۲ هزار روستایی کشور با بیش از ۶ میلیون جمعیت، ساماندهی ۱۸۰ شرکت، اجرایی موفق طرح ملی جهش تولید دیم، نخستین تولید کننده واکسن کرونا با ۶۰ میلیون دوز، تامین ۱۵ درصد دارو کشور با تولید ۸۰۰ قلم دارو ، تاسیس مرکز جامع سرطان، تولید ۴۰۶ هزار لیتر انواع روغن پایه سایر فعالیت های  مخبر در ستاد اجرایی است.

نوروزی ادامه داد: تولید ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مگاوات ساعت برق، استمرار در اجرای تولید کاغذ در شادگان که ۶۵ درصد کاغذ کشور را تامین خواهد کرد از دیگر اقدامات در این مدت بوده است‌

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیون تومانی در ۶۸۶ طرح دانش بنیان

سرپرست سابق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  تصریح کرد: سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیون تومانی در ۶۸۶ طرح دانش بنیان و ایجاد ۲۶۰ هزار فرصت شغلی در حوزه دانش بنیان را از دیگر اقدامات ستاد عنوان کرد.

 محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و رئیس پیشین ستاد اجرایی فرمان امام هم در این مراسم گفت: در طول ۱۶ سالی که مستقیم و غیر مستقیم در ستاد خدمت کردم تقریبا هرسال اسفندماه گزارشی را به رهبر معظم انفلاب ارائه میدادم و ایشان راهنمایی ها و تذکرات و خط سیرهایی را اصلاح می فرمودند که مسیر ما را تا سال بعد تعیین می کردند و این رخدادهای ستاد با راهنمایی ایشان صورت گرفته است؛ بنابراین صمیمانه از محضر ایشان قدردانی می کنیم.

مخبر تاکید کرد: سران قوا به ویژه دستگاه قضایی از مرحوم آیت الله شاهرودی و آقایان آملی لاریجانی ، رئیسی و  محسنی اژه ای به ما کمک کردند و در این مسیر پر سنگلاخ به ما کمک کردند که از تمامی آن‌ها صمیمانه قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: ما تقریبا می توانیم بگوییم حتی بدون یک ذره اختلاف، هیات امنا تمام قد از اقدامات ستاد اجرایی حمایت کردند.

مخبر ابراز کرد: سرمایه ستاد دو چیز است و یکی از افتخارات ما در بخش اقتصادی این است که عمده آنها مشارکت با مردم است.  در این ۱۶ سال یک فساد   ندیدم و نمونه ای یافت نشد که این‌ها ارزشمند است.

رئیس پیشین ستاد اجرایی فرمان امام ابراز کرد: یکی دیگر از نعمت های ما این است که شبکه عظیم مردمی در سراسر کشور ایجاد شده است و در تمام حوادث جز اولین دستگاهی بودیم که بچه های جهادی در صف اول حادثه بودند.

ماجرای ضبط 50 میلیون ماسک مردم ایران توسط اروپایی ها 

وی اضافه کرد: ما در ماجرای کرونا  هزینه تهیه ماسک را به یکی از دوستان دادیم تا در روزهایی که ماسک نداشتیم 50میلیون ماسک به کشور وارد کند. این فرد به یکی از کشورهای اروپایی رفت  اما در فرودگاه تمامی ماسک ها را ضبط کردند، این اروپایی ها نه دین دارند و نه شرافت وچنین کارهایی کردند.

وی یادآور شد: وقتی دیدند که ما واکسن کرونا را ساختیم این دشمنان اقداماتی کردند و مواد اولیه و تجهیزات ما را ضبط کردند وشرکت دانش بنیانی را که قرار بود مهندسی معکوس کنند را تحریم کردند. نقش رهبری در ذره ذره کشور نمود دارد به طوریکه در در زمان کرونا رهبری پیام دادند که ما می خواهیم واکسن کرونای برکت را تزریق کنیم حقیقتا در آن زمان ریسک بود اما این واکسن را تزریق کردند و مایه دلگرمی ما بودند.

وی درباره فتاح هم گفت: آقای فتاح را از زمانی که وزیر نیرو بود می شناختم اما وقتی به کمیته امداد آمد با هم مشاور و رفیق بودیم و حقیقتا رهبری در سه بنگاه زیر نظر خودشان به ایشان اعتماد کردند و این مایه سربلندی است چرا که ایشان دارای سلامت نفس و روحیه جهادی است.

* آیت الله محمدی گلپایگانی: فتاح سه حکم از رهبری دریافت کردند

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی ریاست دفتر مقام معظم رهبری هم در این مراسم گفت: این ستاد از یادگارهای پربرکت حضرت امام(ره) است، اموال و املاک زیادی از خاندان کثیف پهلوی مانده بود که بعد از سقوط آنها بلاتکلیف بود‌.

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: تعداد روستاهایی که رضاشاه از مردم شمال و سایر نقاط ایران به زور و تهدید و ارعاب گرفته بود ۶ دانگ ۲۴۰۰ روستا بود که جمعیت زیادی را در روستاها شامل می شد و این املاک را به بنیاد وابسته به خودشان یعنی بنیاد پهلوی داد‌ند؛ بعد از تبعید به جزیره موریس و هنگام ترک ایران همه این املاک را به محمدرضا شاه بخشید.

وی گفت: بزرگترین عامل سقوط رژیم پهلوی فساد سرتاپای آنها بود، فساد مالی و قاچاق مواد مخدر پدر و پسر پهلوی و دختران و پسران آنها بود.

آیت الله محمدی گلپایگانی اظهار داشت: بعد از انقلاب اعلام شد روستاییانی که سندی از املاک خود دارند بیایند و املاک خود را پس بگیرند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: در اصل ۴۹ قانون اساسی تصریح شده که باید اموال مصادره شده از زمان رژیم پهلوی در اختیار ولی فقیه زمان باشد.

وی تصریح کرد: افراد مخلص و‌ پاکدست در طول این مدت در ستاد اجرایی فرمان امام خدمت کردند؛ این افراد به امام و رهبری و نظام دلبسته بودند و قطعا در آینده هم وضعیت ستاد اجرایی فرمان امام همین حالت است.

آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: پشتوانه ستاد اجرایی فرمان امام املاک و اموال از زمان دوران رژیم پهلوی بود که هم اکنون با اقدامات اقتصادی و عمرانی و خدماتی و... بیشتر هم شده است.

وی افزود: فراموش نکردیم که روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان دادند ولی ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید واکسن و ماسک ورود جدی کرد و از اموال و املاک خود برای خدمت به مردم استفاده کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشارات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با اینکه تلافات زیادی در غزه داشتیم و کودکان و زنان و مردان زیادی را شهید کردند اما چهره کریه و دروغین کشورهای اروپایی و غربی و آمریکا را به دنیا نشان داد. هر کسی که در جامعه غربی ابراز تردید درباره هولوکاست که معلوم نیست راست باشد یا دروغ کند را به دلیل دفاع از حقوق بشر زندان می کنند ولی همین اراذل حاکم در کشورهای اروپایی و آمریکا و غربی وضعیت حقوق بشر در غزه و کشتارها در غزه و‌ جنایات صهیونیست علیه فلسطینیان را نمی بییند؛ خودشان اعلام کردند که به اندازه بمب اتمی انداخته شده بر سر مردم هیروشیما بمب بر سر مردم مظلوم غزه انداخته شده است. ان شا الله مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی در ادامه گفت: اعتماد و اطمینانی که رهبر انقلاب به مهندس فتاح داشتند باعث شده که وی سه حکم از مقام معظم رهبری در کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام دریافت کرده اند.

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: ستاد اجرایی کارهای کمی نکرده و اقدامات بزرگی انجام داده است؛ رهبر انقلاب فرمودند که خوب است هزار مدرسه بسازید ولی ستاد اجرایی فرمان امام تا کنون بیش از ۲۱۰۰ مدرسه ساخته و این روند ادامه دارد.

وی گفت: هولوکاست قبلی هم اکنون به آپارتاید علم تبدیل شده و اروپایی ها در زمینه اعطای علم به دنیا در حال اعمال آپارتاید هستند و امیدوارم که این جریان برعکس شود؛ اگر کسی بخواهد علم را از کشورهای اروپایی یاد بگیرند باید به زبان آنها مسلط شود ولی ان شا الله بزودی آنها باید برای فراگرفتن و کسب علم روز دنیا به ایران بیایند و فارسی یاد بگیرند و حرف بزنند‌.

حکم متفاوت رهبر انقلاب برای فتاح

آیت الله محمدی گلپایگانی در پایان سخنرانی خود متن حکم مقام معظم رهبری در انتصاب پرویز فتاح به عنوان رییس ستاد اجرایی فرمان امام را قرائت کردند.در ابتدا و پایان حکم مقام معظم رهبری برای حضور مهندس فتاح در ستاد اجرایی فرمان امام ۲ بار از آقای مخبر نام بردند که من در هیچ حکمی چنین چیزی را ندیدم و خاطرم نیست که در حکمی، ایشان از یک نفر اینگونه نام برده شود.

* فتاح:  پروژه های نیمه تمام تکمیل خواهد شد

سید پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم در این مراسم اظهار داشت: از رهبر انقلاب قدرانی میکنم که ما را مورد لطف قرار دادند، ما سرباز ولایت، نظام و مردم هستیم و فقط سنگر عوض می‌کنیم و اطاعت میکنیم.

 

وی ادامه داد: اطمینان می دهم پروژه های نیمه تمام تکمیل خواهد شد، پروژه ای که شروع شده تمام خواهد شد و ممکن است پروژه‌های جدید را بررسی بیشتری کنیم و از همه ظرفیت مدیران، کارمندان و کارگران استفاده خواهد شد و یک‌رفتار اخلاقی پیاده خواهیم کرد.

فتاح تاکید کرد: همه امکانات، منافع ، سود املاک که در قالب اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی می آید، صرف آن چیزی می شود که رهبری خواستند و از آن تخطی نمی شود .

 پاسخ به شایعه پراکنی‌ها درباره کمک‌ به خارجی‌ها 

 وی گفت: بعضا گفته شد که کمک‌های ستاد به خارج از کشور می رود که این موضوع اصلا نبوده و یک دروغ و کذب است.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی بیشتر استفاده خواهد شد و در مسایلی مانند سیل و زلزله و‌حوادث غیر مترقبه پیشتازی ستاد ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما نسبت به دوره آقای مخبر‌ با دولت همراهی بیشتری خواهیم کرد و دولت باید به ما کمک کند تا برخی مسایل و مشکلات ما حل شود .

رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در این دوره هماهنگی و همکاری بین‌نهادی بیشتر می شود، با مسولین قوه قضاییه همراهی بیشتری خواهیم داشت  و با وزارتخانه ها روابط تقویت خواهد شد.

فتاح تاکید کرد: در این دوره از ظرفیت دانش بنیان ‌ها بیشتر استفاده می شود و واردات را باید کنترل و بیشتر از ظرفیت داخل استفاده شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در ستاد مبتنی بر عدم تصدی‌گری است، گفت: برخی املاک را می‌توان واگذار کرد و در بورس وارد شود تا ساختار ستاد جمع و جور شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تبلیغات معاندین  علیه ستاد اجرایی گفت: بر خلاف تبلیغات معاندین که می گویند نهاد ها قانون را رعایت نمی کنند، اتفاقا ما بیشتر قانون را رعایت میکنیم و ناظرینمان بیشتر هستند و ملزم به رعایت قوانین هستیم.

وی افزود: خیلی از اقدامات ستاد از جنس خدمتگزاری است و ممکن است دارایی محسوب شود اما سودآوری ندارد و گاهی با یارانه کمک می شود.

فتاح با بیان اینکه در مناطق محروم کارخانجات ایجاد شده و این روال تقویت خواهد شد، گفت: بعضا می گویند نهاد عمومی غیر دولتی، اینجازیر نظر رهبری است و در بخشنامه ها ما را جدا کنید چرا که مسولیت نهادها غیر دولتی مشخص است.

فتاح با بیان اینکه در ارایه آمار باید دقت کنیم ، اظهار داشت: باید دقت کنیم انعکاس آمار چیز دیگری در ذهن ها متبادر نکند.

در مسائل سیاسی و حزبی ورود نمی کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که حتما خط قرمز ما این است که ستاد در مسایل حزبی و جناحی ورود نمیکند. در ستاد مشخصا ماموریت فرهنگی نداریم اما اقدامات ما تاثیر دارد  و باید برای انجام‌ مسایل فرهنگی در ستاد فکری کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام، افزایش اعتماد مردم به ستاد را هدف اصلی عنوان کرد و گفت: مهم این است که مردم درباره ستاد چه قضاوتی می‌کنند؛ اطمینان می‌دهیم رسیدگی ما به کارکنان کمتر از دوران آقای مخبر نخواهد بود و سعی میکنیم حق کسی ضایع نشود؛ اینجا از حوزه جهادی و انقلابی نباید خارج شود و بدون تردید وعده ها و صحبت ها را انجام خواهیم داد

پایان پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما