پیگیری تخلف بورسی در اردیبهشت ماه چه شد؟

رئیس سازمان بورس گفت: تاکنون دو شرکت غیربورسی سهام عدالت پذیرش شده‌اند، اما بعضی شرکت‌ها شرایط لازم برای ورود به بورس را نداشته‌اند.

پیگیری تخلف بورسی در اردیبهشت ماه چه شد؟

به گزارش اقتصاد100، مجید عشقی در خصوص ورود ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت به بورس گفت: تاکنون دو مورد از این شرکت‌ها تعیین تکلیف شده اند و برای بقیه شرکت‌ها نیز قرار شده سازمان خصوصی سازی پیگیری کند و کار‌های پذیرش این شرکت‌ها انجام شود. به شرکت بورس و فرابورس هم تاکید کردیم که این موضوع را سریع‌تر رسیدگی کنند.

عشقی ادامه داد: بعضی از این شرکت‌ها شرایط لازم برای پذیرش را ندارند. اما آن‌هایی که شرایط را دارند کار‌های آن‌ها در حال انجام است. دو شرکت پذیرش شده اند و معامله آن‌ها در حال انجام است، اما در خصوص پذیرش سایر شرکت‌ها زمان مشخصی را نمیتوان اعلام کرد و شرکت‌ها باید تحویل مدارک را تسریع کنند.

شفافیت در معاملات ۱۷ اردیبهشت در حال بررسی است

در ادامه عیوضلو عضو هیات مدیره سازمان بورس در پاسخ به سوالی در رابطه با شفافیت معاملات ۱۷ اردیبهشت گفت: مسئله‌ای که با آن روبرو بودیم این بود که معاملاتی که در این تاریخ‌ها بر اساس اطلاعات نهایی اتفاق افتاده شناسایی شود. اگر تخلفی صورت گرفته باشد چه از طریق مراجع قضایی چه از طریق پیگیری تخلفات سازمان بورس این پرونده پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: در این پیگیری دو روش انجام شد و یک فهرست دارندگان اطلاعات نهایی را داشتیم. در یک مرحله معاملاتی که در این تاریخ‌ها انجام شده بود را با اطلاعات نهایی بررسی کردیم که به موارد مشترکی برخورد نشد. در بررسی دیگر معاملاتی که در این دو تاریخ انجام شده بود از حیث الگو‌های رفتاری معامله گران طی یک بازه مورد بررسی قرار گرفت. از مراجع ذی صلاح پیگیری‌های لازم انجام شده و به محض اینکه پاسخی در این زمینه دریافت شود در کانال پیگیری تخلفات سازمان پیگیری خواهد شد و تخلفات احتمالی اطلاع رسانی می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما