رئیس سازمان بورس خبر داد؛

سود همه شرکت‌ها از طریق سجام واریز شد

عشقی گفت: امسال همه سود‌های نقدی شرکت‌ها به صورت متمرکز از طریق سامانه سجام پرداخت شد که موجب تسهیل کار سهامداران و شرکت‌ها شد.

سود همه شرکت‌ها از طریق سجام واریز شد

به گزارش ایبِنا؛ مجید عشقی امروز در چهارمین نشست خبری خود در محل سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار داشت: ارزش معاملات بورس امسال از ۲۵ میلیارد دلار فراتر رفت و همچنین ارزش معاملات بورس‌های کالایی به هزار هزار میلیارد تومان رسید و میزان کالا‌های معامله‌شده به ۱۰ میلیون تن رسید، رقمی که تاکنون سابقه نداشته است.

وی همچنین گفت: معاملات در بورس به شفافیت بازار و تعیین قیمت منصفانه کمک می‌کند.

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: سال آینده حاکمیت شرکتی در مورد شرکت‌های بورس را دنبال خواهیم کرد و برنامه‌ای برای آموزش مدیران ناشران بورسی در زمینه حاکمیت شرکتی خواهیم داشت.

عشقی همچنین گفت: امسال همه سود‌های نقدی شرکت‌ها به صورت متمرکز و غیرحضوری از طریق سامانه سجام پرداخت شد که موجب تسهیل کار سهامداران و شرکت‌ها شد. همچنین از سود‌های رسوبی در شرکت‌ها برای ۳۰ میلیون نفر واریز شد، افرادی بودند که رقم‌هایی مانند ۱۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان سود سنواتی طلب داشتند که امسال واریز شد.

وی در مورد قیمت دستوری گفت: برای پیگیری این مشکل نیز میز صنعت در بورس تشکیل شد.

رئیس سازمان بورس درباره عملکرد هیات داوری گفت: انباشت پرونده‌ها در هیات داوری به حداقل کاهش یافته و میانگین ماندگاری پرونده‌ها در این هیات به کمتر از ۱۰۰ روز رسیده است و پرونده‌ها به جای ارجاع به مراکز قضایی، به صورت تخصصی در هیات داوری رسیدگی می‌شود.

عشقی اظهار داشت: در مورد بودجه کمیته‌ای در سازمان بورس تشکیل شد که ۳۰ بند در مورد نقش بازار سرمایه در بودجه در آن تدوین شد.

 

تکمیل می شود

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز