استعلام پیامکی چک صیادی

ذینفعان چک در زمان انجام معاملات با ارسال پیامک به سرشماره 4040701701، از وضعیت اعتباری صادرکننده چک آگاه مطلع شوند.

استعلام پیامکی چک صیادی

به گزارش خبرنگار بانک خبرگزاری اقتصاد 100، بانک مرکزی اعلام کرد از این پس ذینفعان چک برای اطمینان از وضعیت چک و صادرکننده آن می‌توانند کد دستوری (*1*1* شناسه صیادی) را به سرشماره 4040701701 ارسال کرده و از وضعیت کلی چک‌های برگشتی صادرکننده چک مطلع شوند.

در خروجی متن استعلام پنج رنگ‌ ارائه می‌شود که فرد از آن طریق می‌تواند از اعتبار صادرکننده چک مطلع شود.

براساس این گزارش وضعیت سفید بیانگر این است که صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا درصورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است.

وضعیت زرد، گویای این است که صادرکننده چک دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 100 میلیون ریال تعهد برگشتی است.

همچنین وضعیت نارنجی نشان می‌دهد که صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 40 میلیون تومان تعهد برگشتی است.

در وضعیت قهوه‌ای صادرکننده چک دارای پنج تا 10 فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ یک میلیارد ریال تعهد برگشتی است.

بدترین شرایط مربوط به وضعیت قرمز است یعنی اینکه صادرکننده چک دارای بیش از 10 فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ یک میلیارد ریال تعهد برگشتی است.

نکته قابل توجه این است که در خصوص اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی ثبت شده در پایگاه داده بانک مرکزی، امکان اخذ استعلام وجود نخواهد داشت. همچنین در خصوص برگ چک‌های متعلق به اشخاص حقیقی دارای حساب مشترک، وضعیت اعلام شده مربوط به فرد دارای بالاترین مبلغ و بیشترین تعداد چک برگشتی از بین صاحبان حساب خواهد بود.

مشتریان بانکی در صورتی که کد دستوری را به خاطر نداشته باشند می‌توانند با ارسال یک پیامک (بدون اهمیت متن آن) به سرشماره 4040701701، راهنمای این سامانه پیامکی را دریافت کنند.

براساس اعلام بانک مرکزی استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی در وب‌سایت بانک مرکزی و با مراجعه به صفحه «نظام‌های پرداخت و زیرساخت، گزینه استعلام چک، استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی مراجعه کنند. در این بخش امکان «استعلام چک براساس اقلام اطلاعاتی چک» و «استعلام مبالغ مسدودشده حساب‌ها بابت چک برگشتی» نیز قابل دسترس است.


 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما