از کدام صرافی ایرانی ارز دیجیتال بخریم؟

یک صرافی ارز دیجیتال تسهیل‌کننده مبادلات کریپتویی است. آن‌ها ممکن است شبیه یک صرافی عادی مخصوص خرید و فروش ارزهای فیات نظیر دلار و یورو کار کنند و بین عرضه‌کننده و تقاضا‌کننده نقش واسط را داشته باشند، یا این که بستری برای برقراری ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان ایجاد کنند. مدل اول را OTC و مدل دوم را P2P می‌شناسند. در ایران تعداد زیادی صرافی رمز ارز با هر دو ساختار وجود دارد. اما از کدام صرافی ایرانی ارز دیجیتال بخریم؟ چطور می‌توان به یک وب سایت یا اپلیکیشن خرید و فروش رمز ارز اعتماد کرد؟

از کدام صرافی ایرانی ارز دیجیتال بخریم؟

برخی صرافی های ایرانی ارز دیجیتال قدمتی پنج ساله دارند، به طوری که پیش از بازار صعودی قبل تاسیس شده‌اند. آن‌ها در شرایط دشوار و محدودکننده تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، داد و ستد با افراد و شرکت‌های ساکن سایر کشورها را تسهیل کرده‌اند. تا قبل از ظهور آن‌ها وارد کردن پول به داخل کشور مخصوصا برای افراد و شرکت‌های عادی دردسرها و هزینه‌های زیادی داشت، اما به لطف آن‌ها این کار ساده شده است؛ می‌توان با خرید ارز دیجیتال از یک صرافی ایرانی آن را به راحتی برای هر فرد یا شرکتی در هر نقطه دنیا ارسال کرد.

چند فاکتور مهم به منظور انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال وجود دارند. ضمن اشاره به آن‌ها یک صرافی ایرانی معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال را نیز معرفی می‌کنیم.

قدمت، اعتبار و پشتوانه

با توجه به سر و کار داشتن با بحث پول و سرمایه، سخت می‌توان به یک شرکت اعتماد کرد. هر چه حجم سرمایه‌تان بالاتر باشد، این موضوع سخت‌تر خواهد شد. از طرفی بسته شدن ناگهانی و توقف خرید و فروش ارز دیجیتال در چند صرافی ایرانی طی سال‌های اخیر، اعتماد را باز هم دشوار کرده است.

پس بهترین کار، خرید ارز دیجیتال از یک صرافی داخلی دارای قدمت، پشتوانه و اعتبار بالا است. تعداد کاربران، یکی از مهمترین فاکتورهایی است که می‌توان به عنوان پشتوانه یک شرکت در نظر گرفت. بزرگی سیستم و هزینه و زمانی که برای توسعه آن‌ صرف شده نیز می‌تواند یک فاکتور مهم دیگر باشد؛ بدون شک وضعیت یک وب سایت تازه تاسیس با استفاده از کدهای آماده با یک پلتفرم بزرگ که با صرف صدها میلیون تومان و حتی میلیاردها تومان از صفر توسعه یافته، یکسان نیست!

با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان به صرافی آنلاین و معتبر ارز دیجیتال بیت 24 اشاره کرد. این پلتفرم با داشتن بیش از 500 هزار کاربر یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین صرافی های ایرانی خرید و فروش رمز ارزها است. 24Bit در ابتدا به عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان تاسیس شد و طی چند سال توانست خرید و فروش نزدیک به 400 رمز ارز را امکان‌پذیر کند، اما به زودی بازارهای معاملاتی آن نیز ایجاد خواهند شد که در آن‌ها خریداران و فروشندگان بر اساس قیمت‌های دلخواه مستقیما با یکدیگر مبادله می‌کنند.

بیت 24 یکی از اولین صرافی های ایرانی خرید و فروش ارز دیجیتال با سیستم تسویه خودکار بود. توسعه این سیستم زمان و هزینه زیادی برد، اما یک چالش اساسی را در فضای کریپتوی کشور حل کرد. به این ترتیب کاربران دیگر برای دریافت رمز ارز بعد از خرید یا دریافت وجه نقد بعد از فروش مجبور به ساعت‌ها یا حتی در برخی مواقع روزها انتظار نیستند.

تعدد رمز ارزهای قابل معامله

بیشتر کاربران دوست دارند همه معاملات خود را در یک بستر انجام بدهند، به جای این که دائما مجبور به جابه‌جایی بین وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف باشند. این کار ملزم به وجود همه قابلیت‌های مورد نظر آن‌ها در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. امکان خرید و فروش همه کوین‌ها و توکن‌های دلخواه جزو این قابلیت‌ها است.

از این نظر، بیت 24 یکی از برترین‌ها است؛ همانطور که در بالا گفتیم، در بخش OTC این صرافی امکان خرید و فروش نزدیک به 400 رمز ارز وجود دارد که یکی از بالاترین‌ها بین صرافی های ارز دیجیتال داخلی محسوب می‌شود. در بخش P2P تعداد بازارها به حدود 200 می‌رسد که با اختلاف زیاد از سایر پلتفرم‌های ایرانی بیشتر است.

نکته مهم دیگر افزودن سریع رمز ارزهای داغ و دارای پتانسیل رشد به صرافی ارز دیجیتال بیت 24 است. تیم تحقیق توسعه این شرکت دائما در حال رصد وضعیت بازار است تا در سریع‌ترین زمان ممکن ارزهای مربوط به پروژه‌های قوی را اضافه کند. از پیشنهادات و درخواست‌های کاربران درباره اضافه شدن پشتیبانی از یک کوین یا توکن خاص نیز استقبال می‌شود.

سرعت بالای تسویه و نقدینگی زیاد

انتظار کشنده است، مخصوصا اگر همزمان با نوسان قیمت‌ها باشد! ممکن است بر اساس یک تحلیل، تصمیم به خرید و فروش یک رمز ارز در یک بازه زمانی مشخص داشته باشید، اما تسویه دیرهنگام علاوه بر از بین بردن این فرصت، شما را در وضعیت ضرر قرار بدهد. این اتفاقی نادر نیست و به وفور در بازارهای ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد؛ شدت و تعدد نوسان‌ها در اینجا بسیار بالا است.

کاربران دوست دارند بعد از خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی آن را خیلی سریع در کیف پول خود دریافت کنند. آن‌ها همچنین دوست دارند بعد از فروش رمز ارز به یک صرافی مبلغ نهایی به تومان را زود در حساب بانکی خود ببینند. این موضوع بیشتر درباره صرافی های OTC که به صورت واسطه کار می‌کنند صحت دارد.

اما برای هر دو مدل پلتفرم، OTC یا P2P، معیاری بسیار مهم به منظور سرعت بخشیدن به معاملات، حجم بالای سفارش‌ها و نقدینگی کافی است. اگر صرافی نقدینگی کافی نداشته یا تعداد کاربرانش زیاد نباشند، قادر به پر کردن سفارش‌های خرید یا فروش نخواهد بود. در این شرایط زمان انتظار با افزایش حجم معامله بیشتر می‌شود.

چنین مشکلی در هر دو پلتفرم صرافی بیت 24 وجود ندارد. هر سفارش، بدون توجه به میزان آن، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل خواهد شد. با توجه به سیستمی بودن تسویه در بخش OTC، بعد از خرید ارز دیجیتال از این صرافی ایرانی دارایی مورد نظر را خیلی زود در کیف پول شخصی خود دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید زمان نهایی دریافت به سرعت پردازش تراکنش‌ها در بلاک چین مورد نظر وابسته است و فقط به صرافی بستگی ندارد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز