شایعه سازی عجیب درباره ۲ زندانی خارجی

براساس بررسی‌های صورت گرفته، بنجامین بریر از بدو حضور در زندان بیش از ۱۹ نوبت ملاقات کنسولی انجام داده که دو نوبت با سفیر فرانسه و مابقی با کاردار سفارت بوده است.

شایعه سازی عجیب درباره ۲ زندانی خارجی

به گزارش اقتصاد100 به نقل از باشگاه خبرنگاران، در روز‌های گذشته جوسازی در رابطه با ۲ زندانی غیرایرانی در زندان‌های کشور توسط رسانه‌ها خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

بر همین اساس خواهر برنارد فیلان تبعه ایرلندی-فرانسوی در گفتگو با خبرگزاری آرتی‌ای ایرلند ادعا کرده که برادرش تحت عمل حراجی قرار گرفته و به دلیل شرایط نا مناسب در زندان در آستانه نابینایی قرار دارد.

همچنین وکیل بنجامین بریر زندانی تبعه کشور فرانسه نیز ادعا‌هایی در مورد وضعیت موکلش مطرح کرده است.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد ادعا‌های مطرح شده صحت ندارد و برنارد فیلان تبعه ایرلندی _ فرانسوی در زندان مشکلی ندارد و هیچگونه عمل جراحی نیز در زندان انجام نداده است و وضعیت جسمی مناسبی دارد.

براساس پیگیری‌ها، این ۲ زندانی خارجی، طبق دستورالعمل سازمان زندان‌ها به صورت مداوم با وکلای خود ملاقات دارند و هم با سفارت خانه‌های کشور‌های تابعه و وکلای خود تماس تلفنی داشته‌اند.

طبق بررسی بنجامین بریر از بدو حضور در زندان بیش از ۱۹ نوبت ملاقات کنسولی انجام داده که دو نوبت با سفیر فرانسه و مابقی با کاردار سفارت بوده است.

همچنین برنارد فیلن نیز از زمان معرفی به زندان در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۲۵ چهار نوبت ملاقات کنسولی داشته است که ۲ نوبت در تاریخ‌های ۱۴۰۱٫۱۰٫۱۹ و ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۰ با شخص سفیر و مابقی ملاقات‌ها با کاردار سفارت خانه برگزار گردیده است.

برای هر ۲ نفر این زندانیان کارت تلفن صادر و همه روزه امکان برقرای تماس تلفنی با سفارت و وکیل برای آنان مهیا است.

همچنین این دو زندانی هر هفته در روز‌های یکشنبه بنا به در خواست خودشان با بستگانشان در فرانسه مکالمه تلفنی دارند و تاکنون دو نوبت نیز مکالمه تصویری با خانواده هایشان به مناسبت کریسمس داشته‌اند.

این ۲ زندانی خارجی به مانند سایر زندانیان از امکانات رفاهی نظیر تسهیلات خرید از فروشگاه، اشتغال در کارگاه چرم دوزی، خدمات درمانی و ... برخوردار هستند.

برنارد فیلان به دلیل بیماری که قبل از ورود به زندان به آن مبتلا بود و افسردگی خفیف تحت درمان دارویی بود که دارو‌های مصرفی از طرف سفارت کشور تابعه برای وی ارسال می‌شود و تاکنون دو مرحله از سوی پزشکان متخصص مورد معاینه قرار گرفته است.

همچنین مقرر شده است برنارد فیلان در هفته آتی برای انجام ویزیت‌های تخصصی قلب و مغز و اعصاب به خارج از زندان اعزام شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز