جزئیات توافق ایران و عربستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارایه جزئیاتی از تلاش‌های صورت گرفته برای پایان بن‌بست ۷ ساله و توافق از سرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان ، گفت که سفر رییسی در بهمن ماه به چین بستر شکل‌گیری مذاکرات جدید و بسیار جدی میان هیأت‌های ایران و عربستان سعودی را فراهم کرد.

جزئیات توافق ایران و عربستان

علی شمخانی در روایتی از پایان بن‌بست ۷ ساله و توافق برای از سرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان عنوان کرد: سفر بهمن ماه آیت‌الله رئیسی به چین و گفت‌وگوی آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین با رئیس جمهور کشورمان، بستر شکل‌گیری مذاکرات جدید و بسیار جدی میان هیأت‌های ایران و عربستان سعودی را فراهم کرد.

وی افزود: گفتگوهای انجام شده میان دو کشور صریح، شفاف، همه‌جانبه و سازنده بود؛ رفع سوءتفاهم‌ها و نگاه رو به آینده در روابط تهران - ریاض قطعاً توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان اسلام را برای مدیریت چالش‌های موجود به‌دنبال خواهد داشت.

بنا بر گزارش خبرگزای صدا و سیما، دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان از نقش سازنده جمهوری خلق چین در خصوص حمایت از توسعه روابط کشورها که لازمه رفع چالش‌ها و افزایش صلح و ثبات و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی است، قدردانی کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما