در مراسم جشن تولد 10 سالگی نیروگاه اتمی بوشهر چه خبر بود؟

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تولید ۶۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق هسته ای طی ۱۰ سال گذشته در نیروگاه اتمی بوشهر مانع انتشار ۶۰ میلیون تن گاز آلاینده شده است.

در مراسم جشن تولد 10 سالگی نیروگاه اتمی بوشهر چه خبر بود؟

به گزارش اقتصاد100، حسین درخشنده معاون سازمان انرژی اتمی ایران عصر امروز در آئین جشن دهمین سال بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با تقدیر از دست‌اندرکاران و تلاشگران صنعت هسته‌ای ایران و نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق پایدار نقش مهم و تأثیرگذاری داشته و اکنون تولید برق از این نیروگاه از ۶۱ میلیارد کیلو وات ساعت عبور کرده است که این میزان تولید برق نقش اساسی در تأمین برق کشور داشته است.

وی افزود: طی ۱۰ سال بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر با تولید برق از انرژی هسته‌ای از مصرف میلیون‌ها تن سوخت فسیلی و تولید ۶۰ میلیون تن آلاینده‌ها جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر تکمیل و راه‌اندازی واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، تصریح کرد: امید می‌رود در موعد مقرر شاهد راه‌اندازی واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر باشیم چرا که این واحدهای تولید برق هسته‌ای نقش اساسی در تأمین انرژی پاک و برق پایدار و جلوگیری از سوخت فسیلی و آلاینده‌ها دارد.

درخشنده با بیان اینکه بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر به دست نیروهای متخصص ایرانی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: آنچه که در نیروگاه اتمی به دست آمده حاصل تلاش و بردباری با وجود تمام مشکلات بوده است.

وی یکی از برکات جانبی ساخت نیروگاه و تولید برق هسته‌ای را ایجاد یک سری مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در تعمیرات اساسی و بومی‌سازی خدمات و قطعات مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر مشارکت و همکاری دارند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: تلاش شده آنچه در نیروگاه اتمی بوشهر انجام می‌شود با رعایت عالی‌ترین استانداردهای صنعت باشد و برق هسته‌ای با رعایت تمامی موازین ایمنی تولید شود.

درخشنده با بیان اینکه در ۱۰ سالگی بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر سه نسل مختلف از همکاران در کنار هم فعالیت کردند خاطرنشان کرد: نسل اول در خارج از کشور دوره دیدند و اکنون در حال بازنشستگی هستند، نسل دوم و سوم در داخل کشور و در دوره‌های نیروگاه اتمی و هسته‌ای شرکت کرده و آموزش دیدند.

وی ادامه داد: با بازنشستگی نسل اول باید یک برنامه‌ریزی اساسی برای انتقال دانش و تجربه به نسل‌های بعدی انجام شود.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما