گردشگران قشم زیاد شدند؛ آب قطع شد / تا شنبه صبر کنید!

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کمبودهای بخش آب در یک هفته اخیر در این جزیره، گفت: بابت مشکلات به وجود آمده از مردم عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم تا روز شنبه بخشی از مشکل کمبود آب جزیره برطرف شود.

گردشگران قشم زیاد شدند؛ آب قطع شد / تا شنبه صبر کنید!
به گزارش اقتصاد100 به نقل از تسنیم از قشم، شهرام داوری اظهار داشت: بخش عمده مشکل کمبود آب در قشم در هفته اخیر به دلیل ورود حجم بالای مسافر به جزیره و افزایش مصرف است.

وی افزود: در تعطیلات نوروز سال گذشته در مجموع 840 هزار نفر به قشم سفر کرده بودند، اما در یک هفته تعطیلات نوروزی امسال بیش از 650 هزار نفر وارد این جزیره شدند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: علاوه بر ورود این حجم بالای مسافر، شاهد ماندگاری بیش از سه روز گردشگران در قشم هستیم که این موضوع نیز خود موجب  افزایش مصرف و در نتیجه افت فشار آب و اعمال جیره‌بندی برای مدیریت مصرف شده است.

داوری ضمن پوزش از همشهریان بخاطر کمبود آب و بروز برخی مشکلات برای قشموندان تصریح کرد: عمده مشکلات برای افرادی است که یا منازل خود را کرایه شبانه داده‌اند و یا فاقد تانکر و پمپ آب هستند.

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف و اجتناب از هرگونه استفاده غیرضروری ، گفت: ظرفیت تولید آب در قشم برای 80 هزار نفر جوابگوست و این در حالیست که هم اکنون 110 هزار نفر جمعیت مازاد بر توان تولید در قشم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: با کاهش ورودی گردشگران به قشم و افزایش خروج مسافران نوروزی پیش بینی می‌کنیم تا روز شنبه بتوانیم به نقطه ثبات تولید برسیم.

داوری با بیان اینکه روزانه 21 هزار مترمکعب تولید آب در جزیره داریم، گفت: اما به همین میزان نیز کمبود داریم و از همین رو برای پیشگیری از بحران، اقدام به جیره‌بندی و اعمال برخی محدودیت‌ها در بعضی از محلات شهر قشم شدیم.

وی اظهار داشت: تا پیش از این، 20 هزار مترمکعب آب شیرین طی 24 ساعت شبانه روز در مجموعه صنعتی آب، برق و تاسیسات قشم تولید می‌شد که با بهره‌برداری از آب شیرین کن 2500 مترمکعبی قشم در اسفندماه سال قبل ، ظرفیت تولید آب شیرین از دریا به ظرفیت 22 هزار و 500 مترمکعب آب در روز رسیده و بیش از 12 درصد رشد ظرفیت تولید آب را به همراه داشته است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز