خبر محسن رضایی درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: طرح انتقال آب دریای خزر باید با همکاری استان‌های سمنان و مازندران بهره‌برداری شود تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

خبر محسن رضایی درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار کرد: مردم ایران از جنبش تنباکو، نهضت مشروطه، جنبش ملی شدن صنعت نفت و در نهایت در ۲۲ بهمن 1357 بعد از بیش از 100 سال توانستند روی پای خود بایستند و نظام سیاسی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی به وجود آورند.

رضایی ادامه داد: بعد از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بیش از صدساله مردم ایران، سرانجام با رهبری امام راحل، نظامی نوین تحت عنوان جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی پدید آمد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی با گذر از طوفان‌های سهمگین اکنون قدرتمند و آبدیده شده است و باید از امنیت و آسایش ایجادشده استفاده و پیشرفت کنیم.

مشکل بزرگ کشور، صنعتی نشدن است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به افق خوب و رو به پیشرفت استان سمنان گفت: مشکل بزرگ کشور، صنعتی نشدن است و سمنان و چند استان دیگر کشور می‌توانند در این حوزه پیشرو باشند.

رضایی ادامه داد: صنعتی شدن با کارخانه‌داری متفاوت است؛ کارخانه‌داری مرحله‌ای از صنعتی شدن است و اکنون تعداد کارخانه‌های ایران از آلمان بیشتر است؛ اما در صنعتی شدن عقب هستیم.

وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم رخ داده است و شاهد صنعتی شدن دانایی هستیم که نمونه آن، هوش مصنوعی است و اخیراً هفت کشور صنعتی جهان در پی انحصاری کردن تولید هوش مصنوعی هستند و هر چه در صنعتی شدن تأخیر کنیم، عقب‌ماندگی‌مان بیشتر می‌شود.

تدوین اسناد چهارگانه در شورای عالی سران قوا

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به تدوین اسناد چهارگانه در دبیرخانه اقتصادی شورای عالی سران قوا بیان کرد: این اسناد با دستور رهبر معظم انقلاب در حال تدوین است و نقشه راه کشور خواهد بود و با تغییر دولت‌ها، خلل و تغییری در آن وارد نمی‌شود.

رضایی با اشاره به انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان گفت: مردم مازندران، سمنان و زوار امام رضا (ع) باید از این طرح منتفع شوند و این پروژه توسط دو استان بهره‌برداری شود.

اقتصاد کشور تورمی شده است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص قیمت‌های دستوری گفت: امروز تحریم‌های پرفشار خارجی و سابقه تورم که قبل از انقلاب آغاز شده، اقتصاد کشور را تورمی کرده است و در این شرایط، سیاست‌های پولی به‌تنهایی کارایی ندارد و نیاز به اقدامات دیگری هم در کنار سیاست‌های پولی و موازی است.

رضایی ادامه داد: در این شرایط، عده‌ای با احتکار، قیمت‌گذاری و قیمت‌سازی فشاری مضاعف بر شرایط تورمی کشور وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: کنترل قیمت و نظارت لاجرم به وجود می‌آید و لازمه برون‌رفت از قیمت دستوری، مشارکت بخش خصوصی، اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌هاست؛ در نهایت اگر بازار قاعده‌مند در کشور ایجاد شود، قیمت‌ها خودبه‌خود واقعی می‌شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما