خیالبافی معاون دولت احمدی نژاد درباره ارز ایرانیان خارج از کشور

نماینده تبریز در مجلس گفت: تصمیم مجلس برای تثبیت قیمت کالاهای اساسی گامی برای مهار تورم به شمار می‌رود.

خیالبافی معاون دولت احمدی نژاد درباره ارز ایرانیان خارج از کشور

به گزارش اقتصاد100، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی که معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد بود در گفت‌وگو با فارس، در مورد راه‌های مهار تورم گفت: مجلس در جریان تصویب قانون بودجه سال جاری تصمیم گرفت که برای کمک به معیشت مردم قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا نکند و ثابت بماند و دولت برای کالاهای اساسی یارانه اختصاص دهد که این راهی برای مهار تورم خواهد بود.

وی افزود: برای رشد تولید و مهار تورم که شعار راهبردی امسال شد، باید با نگاه اقتصادی موانع سرمایه‌گذاری و تولید برطرف شود و گشایشی در زندگی مردم ایجاد شود که یکی از آنها فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

نماینده تبریز در مجلس گفت: سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی و تعاونی صورت گیرد که این مورد تأکید مقامات کشور است و موانع اصلی اقتصاد باید برطرف شود که یکی از آنها تصدی‌گری افراطی دولت در اقتصاد است.

میرتاج‌الدینی گفت: بخش خصوصی باید بتواند سرمایه‌گذاری کند، حتی در بخش نفت و گاز، مخازن مشترک و سایر بخش‌ها بتواند سرمایه‌گذاری کند و دولت هم باید زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کند.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری لازمه افزایش تولید است گفت: علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای دوست و حتی ایرانیان خارج از کشور فراهم شود و موانع انتقال ارز و تجهیزات تولید به کشور رفع شود.

به گفته نماینده تبریز در مجلس، ایرانیان خارج از کشور ارز قابل توجهی در اختیار دارند که اگر در داخل کشور موانع اداری برطرف شود می‌توان بخشی از این سرمایه‌ها را جذب کرد در حال حاضر روند انتقال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بسیار کُند است مواردی بوده است که ایرانیان خارج از کشور می‌خواستند سرمایه خود را به داخل کشور بیاورند اما ماه‌ها در ادارات مختلف معطل ماندند و دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور را فراهم کند.

وی همچنین افزود: سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند سرمایه خود را وارد کشور کنند، باید از آن استقبال کرد، مواردی بوده است که خودم پیگیر بوده‌ام و یک سرمایه‌گذار چند ماه معطل مانده است باید رویه‌های جذب سرمایه‌گذاری اصلاح شود، چون اگر سرمایه‌گذاری در داخل کشور رشد پیدا کند، باعث ایجاد اشتغال و مهار تورم در کشور می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز