مهدی نادعلی زاده: با قوانین 50 سال پیش نمی‌توان تجارت کنیم

بی‌توجهی نظام پرداخت به نیازهای اساسی صنوف

مدیرعامل هلدینگ اطلس در ابتدای سخنان خود با اشاره به سال شروع فعالیت این مجموعه گفت: در سال 96 با هویت فین تک (فناوری مالی) مجموعه اطلس را راه‌اندازی کردیم و در ابتدا کارمان را با بانک شهر آغاز کرده و هر سال یک محصول را در بانک شهر اضافه کردیم.

بی‌توجهی نظام پرداخت به نیازهای اساسی صنوف

مهدی نادعلی افزود: در شروع کار متوجه شدیم که محدودیت در فضای پرداخت مهم‌ترین چالش این عرصه است و این مورد همیشه در این حوزه وجود داشته است و تراکنش بالای 50 میلیون تومان امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به افزایش قیمت محصولات در کشور و تناسب نداشتن سقف تراکنش‌ها با قیمتهای موجود، توضیح داد: کشور باتوجه به بالارفتن قیمت محصولات، مبلغ تراکنش و نظام پرداخت خود را به‌روز نکرده است و مشکل اساسی در پرداخت داریم. ما کشور تولیدی و صنعتی نیستیم و بازرگانی هستیم که اساس تراکنش اقتصاد ما بر اصناف است.

نادعلی‌ ادامه داد: اصناف به چهار بخش تقسیم می‌شوند؛ خدماتی‌‌‌‌، تولیدی و توزیعی و خدمات فنی . با توجه به این که اصناف توزیعی اساس اقتصاد کشور هستند اما در نظام پرداخت به نیازهای آنها توجه نشده است؛ به همین دلیل مجموعه ما برای این مشکل راهکار کیف پول را ارائه داد؛

کیف پول به کیف پول دیگر.

کیف پول ریالی با حد بالا که صنوف و مشتریان بتوانند در قالب باشگاه خریدهای خود را انجام دهند.

نادعلی‌ درباره مزیت‌های این کیف پول گفت: اول اینکه توانایی ردیابی خرید بدین معنی که چه کسی، کجا و چه خریده است؟ دوم محدودیت خرید را از بین می‌برد و سوم مزیت، آنی و درجا نشستن پول در حساب است؛ در هنگام جابجایی پول توسط کارتخوان، ۲۴ ساعت زمان می‌برد که پول شما در حسابتان به اصطلاح بشیند و شما فقط یک کاغذ (رسید تراکنش) دارید که اگر تبدیل به پول نشود دچار مغایرت پرداخت می‌شوید،  اما در این حوزه مغایرت پرداخت ندارید و دلیل آن آنی بودن کار است.

او درباره شیوه استفاده از این کیف پول گفت:  چون در  این روش با کیوآر کد (QR) انجام می‌شود و روی پیشخوان هر مغازه‌ای وجود دارد و در پرداخت اینترنتی هم نیازی به وارد کردن عدد نیست و با کیوآر کد مستقیم پرداخت می‌شود احتمال اشتباه وجود ندارد و سرعت کار هم بالا می‌رود.

نادعلی‌ادامه داد :ما با اطلس، تراکنشها و پرداخت در کشور را سامان می‌دهیم و این ساماندهی مورد نیاز صنوف و مغازه داران است.

او افزود: مقداری از سرمایه اساسی کشور از حوزه اقتصادی خارج شده است و به دلار و سکه تبدیل شده و دنبال این هستیم که این پول را به چرخه اقتصادی باز گردانیم. همین روال را در نظام پرداخت دنبال کرده و ما پول را به خرید تتر هدایت کردیم. حجم بازار در تراکنشهای رمز ارزی به گفته بانک مرکزی حدود 1000 میلیارد و به گفته اعضای مجموعه و صرافان حدود چهارهزار میلیارد تومان است که معادل تراکنش ۷ بانک است؛ یا ما باید این پدیده را کتمان و انکار کنیم و یا باید آن را سامان دهیم و ساز و کار آن  ایجاد شود و دولت یک نظام مشخص تنظیم کننده برای این موضوع بنویسد و اگر این کار را نکند این فرصت مانند سایر فرصتها از بین می‌رود و در اختیار دیگر  کشورهای منطقه قرار می‌گیرد.

نادعلی‌ به سخنان مقام معظم رهبری درباره جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: اکنون به گفته رهبری در کشور جنگ اقتصادی قرار داریم و فعالان اقتصادی پیشروان و مدافعان خط مقدم هستند و به همین دلیل باید پشتیبانی شوند.

مدیرعامل اطلس به استفاده از توانمندی جوانان نخبه در کشور تاکید کرد و گفت: ما در این حوزه زیرساخت‌های راه‌اندازی و توسعه اقتصاد دیجیتالی را فراهم کرده‌ایم اما متاسفانه نظام پولی و مالی ما به دلیل اینکه فاصله زیادی از فناوری‌های به‌روز دارد  و قوانین بانک مرکزی ما مربوط به ۵۰ سال قبل است و ما باید بدانیم که نمی‌توانیم با قوانین ۵۰ سال پیش معامله و تجارت کنیم.  قوانین دنیا تغییر کرده است و باید خودمان را به‌روز کنیم و اگر نکنیم این فرصتها از دست رفته و فرصت استفاده را به کشورهای منطقه خواهیم داد.

او به کشور گرجستان به عنوان یک نمونه موفق در رمزارزها اشاره کرد و گفت: در گرجستان حتی رمزارز به عنوان ابزار پرداخت مطرح شده است و دستگاه‌های خودپرداز رمز ارز در آنجا وجود دارد.

نادعلی در پایان عنوان کرد که مجموعه اطلس برای حرکت به سوی دنیای جدید اقتصاد دیجیتالی این گامها را برداشته است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما