پیش بینی سکته آور؛ ریزش قیمت دلار در راه است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار بازار ارز با تصویب شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و تصمیم بانک مرکزی در خصوص مجاز شدن خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها از سوی صرافی‌های غیربانکی از سیاست‌های موفق در مهار نرخ ارز است؛ این اقدامات بانک مرکزی باعث روند کاهشی نرخ ارز شد و پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده نیز شاهد ادامه دار بودن روند کاهشی نرخ ارز باشیم.

پیش بینی سکته آور؛ ریزش قیمت دلار در راه است؟

به گزارش اقتصاد100، محسن زنگنه اقتصاددان و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌‍و‌گو با برنا در رابطه با ریزش قیمت دلار در روزهای اخیر و عوامل موثر در کاهش قیمت دلار؛ اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز مبادله ایران و استقلال بانک مرکزی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شاهد روند کاهشی نرخ ارز بوده‌ایم که در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

زنگنه افزود: سیاست ارز چند نرخی، یکی از اصلی‌ترین دلایل اتفاقاتی است که طی سالیان اخیر با زمینه‌سازی فعالیت دلالان ارزی، از یک سو باعث رشد انتظاری قیمت ارز در سطح جامعه شده و شرایطی را به وجود آورده که به یکباره شاهد افزایش چشمگیر قیمت ارز باشیم. موضوعی که تقریبا در دوسال پایانی تمام دولت‌ها اتفاق افتاده است. زنگنه: افزایش اختیارات بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موثر است/ روند کاهشی دلار ادامه‌دار خواهد بود

وی گفت: کنترل و کاهش نقدینگی، آرام‌کردن فضای ملتهب بازار، افزایش صادرات، ایجاد ارتباط مستمر با کشور‌های جهان و کاهش تقاضا از طریق برقرار کردن فضای آرامش و اعتماد و مبارزه جدی با دلالان و مافیای ارزی بهترین راهکار کنترل نرخ ارز است.

این اقتصاددان در ادامه تصریح کرد: افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار بازار ارز با تصویب شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و تصمیم بانک مرکزی در خصوص مجاز شدن خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها از سوی صرافی‌های غیربانکی از سیاست‌های موفق در مهار نرخ ارز است و این اقدامات بانک مرکزی باعث روند کاهشی نرخ ارز شد و پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده نیز شاهد ادامه دار بودن روند کاهشی نرخ ارز باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: علت افزایش قیمت ارز در ماه‌های بهمن و اسفند دست‌ عوامل پشت پرده، عوامل بیرونی و دنباله‌های داخلی است و این افراد می‌کوشند با ایجاد فضای ناامن و القای احساسات کاذب و ایجاد بار روانی بر التهابات بازار بیفزایند که این عامل در کنار عواملی که مورد اشاره قرار گرفت، باعث افزایش تقاضا و تبدیل شدن ارز در اذهان جامعه به عنوان یک کالای سرمایه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما