تغییر سن معافیت معاینه فنی خودروها

اقتصاد 100- سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور در حاشیه بازدید از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد، اظهار کرد: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و از ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک تک آدم‌ها مؤثر است، چرا که مخاطب این سیستم، همه افراد جامعه را در بر می‌گیرد و همه وظیفه دارند که به ارتقای کیفیت و استاندارد این سیستم کمک کنند.

تغییر سن معافیت معاینه فنی خودروها

وی در ادامه با اشاره به نقش خودرو در حوزه ترافیک گفت: در کنار مؤلفه راه و عامل انسانی، خودرو نقش بسیار مهمی در سیستم ترافیک دارد و در دو حوزه کاملاً مهم یعنی حوزه زیست محیطی و حفظ جان انسان‌ها آثار زیان‌بار خود را نشان داده و خیلی مهم است که در طراحی خودرو هر دو جنبه دیده شود.

حسینی بیان کرد: امروز در دنیا کاملاً نگاه جامعی به طراحی خودرو وجود دارد و روز به روز با فناوری‌های جدید با حداقل آلایندگی و حداکثر ایمنی تولید می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به انتظارات از خودروی ایمن پرداخت و گفت: ما از یک خودرو انتظار داریم که در حوزه ایمنی دو دسته سیستم را داشته باشند یک "سیستم فعال" که از تصادف جلوگیری کند و دوم "سیستم غیرفعال" که درصورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان خودرو باشد.

حسینی در ادامه به خسارت سنگین تصادفات به کشور بیان کرد: جدا از خسارات معنوی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبران ناپذیر است در بحث مادی نیز طبق محاسبات انجام شده خسارتی که از سوانح ترافیکی که به کشور تحمیل می‌شود معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی است و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است.

سردار حسینی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه گفت: استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع رسانی‌های لازم را در راستای آگاهی مردم در خصوص پیگیری تعویض دوره‌ای کاتالیست و کنیستر و نقش آن‌ها در ایمنی و کاهش آلایندگی خودرو را انجام دهند.

وی افزود: معافیت ۴ ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید به هیچ وجه منطقی نیست و باید سن معافیت معاینه فنی خودرو‌ها به ۲ سال تقلیل یابد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه همه ما تکلیف داریم که از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: هیچکس مخالف تولید داخلی نیست و همه موظف هستیم از تولید داخلی حمایت کنیم، اما باید در بخش کیفیت و ایمنی خودرو توجه کافی داشته باشیم.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: هرچه در حوزه ترافیک و تصادفات هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری است.

منبع:خبرگردون

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما