این 5 کشور چگونه به ثروت و قدرت رسیدند + فیلم و جزئیات

اقتصاد 100 : بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ ، نفت ،الماس ، طلا و موز در جهان کدام کشورها هستند.

این 5 کشور چگونه به ثروت و قدرت رسیدند + فیلم و جزئیات

به گزارش اقتصاد 100 ، زغال سنگ : چین  در صدر فهرست بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ جهان قرار دارد. پرجمعیت‌ترین کشور جهان همچنین بزرگترین مصرف کننده این سوخت فسیلی نیز به شمار می‌رود. عمده ذخایر زغال سنگ چین در شمال و شمال غربی این کشور واقع شده است. معدن زغال سنگ روباز بزرگ چین در هائرووسو در منطقه خودمختار مغولستان داخلی قرار دارد. این معدن که توسط گروه شنهوآ اداره می‌شود تولیدش را در اکتبر سال ۲۰۰۸ آغاز کرد.

نفت : آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان است.بیشترین سهم تولید نفت در امریکا متعلق به مناطق تگزاس (5.3 میلیون بشکه نفت در روز)، نیومکزیکو (1.8 میلیون بشکه در روز) و داکوتای شمالی (یک میلیون بشکه در روز ) است. همچنین تولید نفت خام و محصولات نفتی امریکا در کل به رقم 20 میلیون و 449 هزار بشکه در روز می رسد. تولید گاز طبیعی در 48 ایالت مجاور یکدیگر در ماه مارس گذشته به 113.8  میلیارد مترمکعب در روز رسید.

الماس: روسیه با استخراج نزدیک به ۴۲ میلیون قیراط در سال ۲۰۲۲، به عنوان بزرگترین تولید کننده الماس خام جهان، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است، که بسیار جلوتر از همتایان خود است.

موز: موز از جمله میوه هایی ست که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. کشور هند با تولید ۲۹ میلیون و ۱۲۴ هزار تن موز در سال بزرگترین کشور تولید کننده موز در دنیا به حساب می آید.

طلا: طبق آمار ارائه شده، چین بزرگترین کشور تولیدکننده طلا در سال ۲۰۲۲ بوده است.در سال ۲۰۲۲، از معادن چین حدود ۳۳۰تن طلا استخراج شد که افزایش جزئی نسبت به سال ۲۰۲۱ با تولید ۳۲۹تن طلا داشته است و به این ترتیب چین به بزرگترین تولیدکننده طلا در جهان تبدیل شد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما