فرمول افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

اقتصاد 100- "بررسی تعیین حداقل مزد منطقه‌ای در سال ۱۴۰۳" به دستور کار جلسه شورای عالی کار قرار گرفته است، که این بحث برای دومین بار در چند ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. در جلسه اخیر نیز، این مسئله مورد بحث قرار گرفته و نظرات مختلف موافقان و مخالفان طرح مزد منطقه‌ای مطرح شده‌اند.

فرمول افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

مخالفان این طرح اعتقاد دارند که تعیین مزد منطقه‌ای ممکن است باعث افزایش مهاجرت از شهرهای کوچک به بزرگ شود. از سوی دیگر، موافقان این طرح بر این باورند که اگر مزد منطقه‌ای از مزد ملی کمتر باشد و شرایط اقتصادی و فرصت‌های شغلی در شهرهای کوچک بهبود یابد، این طرح موفق خواهد بود.

علیرضا میرغفاری، عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران، به این اظهار نظرات افزوده است که پیشنهاد تعیین مزد منطقه‌ای برای سال ۱۴۰۳ توسط آقای خاندوزی به وزیر کار ارائه شده و در جلسات شورای عالی کار مورد بحث قرار گرفته است. او بیان کرده که این مسئله به گردش مصوبه در شورای عالی کار نمی‌رسد و در کمیته کارشناسان در کارگروه مزد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

میرغفاری اظهار داشته که اعضای کانون عالی انجمن صنفی کارگران مخالفت خود را با اجرای مزد منطقه‌ای اعلام کرده‌اند و به دنبال اجرای ماده ۴۱ قانون کار در تعیین دستمزد هستند. او نیز نیاز به توجه به هزینه‌های معیشت کارگران را بیان کرده و بر اهمیت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و حقوق کارگران متمرکز شده است.

این عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران افزوده است که وضعیت کارگران قرارداد موقت با نیروهای رسمی در بسیاری از بخش‌ها متفاوت است و نیاز به بازرسی کار در جهت احیای حقوق کارگران و توجه به حقوق و خدمات رفاهی آنها وجود دارد.

وی در پایان بیان کرده که منتظر برگزاری جلسات بعدی شورای عالی کار برای بررسی و بحث دستمزد هستند و اظهار کرده که وضعیت معیشتی کارگران در حال حاضر مناسب نیست و باید به تدابیر جدی در خصوص افزایش دستمزد اقدام شود.

 
منبع:ایونا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما