نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها

اقتصاد 100- تمام متقاضیان می‌توانند برای درخواست تغییر دهک ‌بندی خانوار از طریق سایت جدید اعتراض به دهک‌بندی یارانه اقدام کنند

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها

سامانه اعتراض به  دهک بندی‌ یارانه  که از سوی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد شده است، به نشانی hemayat.mcls.gov.ir می باشد. میزان مبلغ پرداختی به دهک‌های پایین و عدم پرداخت یارانه به دهک‌های بالا باعث بروز اعتراضاتی در این زمینه شده است و بسیاری از افراد درخواست تغییر دهک ‌بندی خانوار را دارند. میزان مبلغ پرداختی به دهک‌های پایین و عدم پرداخت یارانه به دهک‌های بالا باعث بروز اعتراضاتی در این زمینه شده است و بسیاری از افراد درخواست تغییر دهک ‌بندی خانوار را دارند.

سامانه اعتراض به دهک بندی یارانه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir است و افراد می‌توانند از طریق سایت جدید اعتراض به دهک بندی یارانه اعتراض خود را ثبت کنند. اعتراض به دهک ‌بندی یارانه در سامانه وزارت کار صورت می‌گیرد و افراد برای پیگیری نتیجه اعتراض به دهک ‌بندی فقط می‌توانند از طریق این آدرس اقدامات کنند. ادامه مطلب را در اندیشه معاصر بخوانید.

تمام متقاضیان می‌توانند برای درخواست تغییر دهک ‌بندی خانوار از طریق سایت جدید اعتراض به دهک‌بندی یارانه اقدام کنند. در حال حاضر اعتراض به دهک بندی یارانه در سامانه وزارت کار صورت می‌گیرد و افراد برای پیگیری اعتراض به دهک خانوار یارانه و مشاهده نتیجه اعتراض به دهک بندی فقط باید از طریق این آدرس اقدام نمایند.

افرادی که درخواست خود را در سامانه حمایت ثبت کرده‌اند، این سؤال را دارند که جواب اعتراض به دهک بندی یارانه کی میاد؟ برای دریافت راهنمایی‌ های لازم در این زمینه می‌توانید با همکاران ما در مجموعه مشورت در ارتباط باشید تا در اسرع وقت به سوالات شما رسیدگی کنند.

معرفی سامانه اعتراض به دهک ‌بندی یارانه

یارانه یکی از طرح‌های مهم دولت است که در راستای آن به افرادی که کم درآمد هستند، کمک‌های مالی اعطا می‌شود. مبلغ واریزی یارانه یا عدم پرداخت به موقع آن موجب نارضایتی اقشار کم درآمد جامعه شده است. از سوی دیگر افرادی که در دهک‌های بالا جامعه هستند و یارانه دریافت نمی‌کنند، باعث شده که افراد در این خصوص اعتراض داشته باشند.​

از این رو دولت با دهک بندی کردن اقشار مردم و افزایش یارانه پرداختی در راستای کاهش این اعتراضات قدم برداشته است. در نتیجه سه دهک پایین که مجموعه ۳۰ درصد یارانه بگیران را شکل می‌دهد، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، دهک‌های بالاتر که ۶۰ درصد افراد جامعه هستند، ۳۰۰ هزار تومان و دهک‌های بعدی نیز یارانه دریافت نمی‌کنند.

بنابراین در طرح یارانه معیشتی جدید همه افراد بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. چنانچه خانواده ۴ عضو داشته باشد، معمولاً یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست این خانواده واریز می‌شود. از آنجا که مبلغ کمک هزینه یارانه‌ها افزایش زیادی نداشته و برخی از افراد مانند دهک‌های بالا از یارانه پرداختی حذف شده‌اند، نسبت به این طرح اعتراض دارند و مایلند برای ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

افراد به این منظور می‌توانند به سامانه اعتراض به دهک بندی یارانه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. افراد چنانچه درخواست تغییر دهک‌بندی خانوار داشته باشند، می‌توانند اعتراض به دهک بندی یارانه در سامانه وزارت کار را انجام دهند و در مراحل بعد نتیجه اعتراض به دهک ‌بندی را از طریق همین آدرس دریافت نمایند.

آن دسته از افرادی که سؤال دارند جواب اعتراض به دهک بندی یارانه کی میاد؟ نیز می‌توانند مدتی بعد پیگیری اعتراض به دهک خانوار یارانه و همچنین اعتراض به قطع یارانه را از طریق آدرس مذکور را انجام دهند.

درخواست تغییر دهک بندی خانوار در سامانه اعتراض به دهک ‌بندی یارانه
افرادی که در سایت اعتراض به قطع یارانه که سامانه حمایت وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی ثبت نام کرده‌اند، از طریق ورود به حساب کاربری خود می‌توانند درخواست تغییر دهک‌ بندی خانوار را ارائه کنند. به این منظور افراد باید مراحل زیر را طی نمایند:

ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید. سپس اطلاعات شناسایی اقتصادی و دهک خانوار به شما نشان داده می‌شود. چنانچه اعتراضی داشته باشید می‌توانید از طریق سایت جدید اعتراض به دهک‌بندی یارانه اقدام کنید و قسمت درخواست بررسی را انتخاب نمایید.

درخواست تغییر دهک بندی خانوار در سامانه اعتراض به دهک ‌بندی یارانه

در مرحله دوم باید توافقنامه‌ای که در پایین صفحه موجود است را مطالعه کنید و تیک تأیید را انتخاب نموده و بر روی گزینه ثبت و ادامه کلیک کنید.در گام بعد اعتراض به دهک ‌بندی یارانه در سامانه وزارت کار، اطلاعات خانوار به شما نشان داده می‌شود. چنانچه اطلاعات صحیح باشد، گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.اگر اطلاعات صحیح نباشد، کادر مورد نظر به شما نمایش داده می‌شود. شما باید راهنما را مطالعه کرده و گزینه “متوجه شدم” را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

در گام بعد اطلاعات مربوط به خودرو را بررسی کنید و یکی از گزینه‌های “صحیح است و درخواست بررسی ندارم” یا گزینه “اساساً خودرو در مالکیت فرد نبوده” و یا گزینه “خودرو واگذار شده ولی فرایند فک پلاک هنوز طی نشده” را انتخاب نمایید و وارد مرحله بعد شوید.در این مرحله در سامانه اعتراض به دهک خانوار اطلاعات مربوط به واریز و خرید را مشاهده خواهید کرد. در قسمت بعد درخواست بررسی مجدد گزینه “درخواست ندارم” را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

چنانچه درخواست تغییر دهک بندی خانوار را داشته باشید گزینه “دارم” را انتخاب کنید و پس از فعال کردن تیک موافقت وارد مرحله بعد شوید.در گام بعد اعتراض در سامانه اعتراض به دهک بندی یارانه، اطلاعات درآمدی شما نشان داده می‌شود و از آنجا که این اطلاعات از پایگاه داده ثبتی استخراج می‌شود، شما نمی‌توانید به این اطلاعات اعتراض کنید. پس باید گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.در مرحله بعد درخواست تغییر دهک بندی خانوار بخش شرایط خاص را می‌بینید. چنانچه یکی از اعضای خانواده بیمار باشد، باید مشخصات بیمار، نوع بیماری و سازمانی که وی را بیمه کرده است را ثبت کنید و وارد مرحله بعد شوید.

اگر فردی دچار معلولیت باشد و تحت پوشش سازمان حمایتی قرار داشته باشد، گزینه مربوطه را باید انتخاب کنید و وارد گام بعد شوید. اما اگر بیماری فرد پرهزینه باشد و بیمار معلول باشد و به دهک‌بندی یارانه اعتراض داشته باشد باید هر دو تیک را انتخاب نمایید.

در گام بعد باید تعهدنامه را تأیید کنید و وارد گام بعد شوید.

در این مرحله درخواست بررسی و درخواست تغییر دهک بندی خانوار در سامانه اعتراض به دهک بندی یارانه برای شما ثبت خواهد شد. یک کد پیگیری به شما تعلق می‌گیرد و از طریق پیامک نیز این کد برای شما ارسال خواهد شد.

معرفی شماره اعتراض به دهک ‌بندی یارانه

در قسمت قبل در مورد نحوه ثبت درخواست در سامانه اعتراض به دهک بندی یارانه توضیح دادیم. افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند تا از طریق سامانه اعتراض به دهک بندی یارانه درخواست خود را ثبت کنند، می‌توانند اعتراض به دهک بندی یارانه را از طریق تلفن گویا انجام دهند.

به این منظور مشمولان می‌توانند کد ملی خود را از طریق شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ ثبت کرده و مراحل اعتراض به درک ‌بندی یارانه را انجام دهند. توجه داشته باشید که باید کد ملی سرپرست خانواده را هنگام تماس با این شماره اعلام کنید.

از سوی دیگر چنانچه بخواهید از طریق روش تلفنی پیگیر نتیجه اعتراض به دهک بندی باشید می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرید تادر جریان آخرین وضعیت در خواست خود قرار بگیرید.

افرادی که نسبت به دهک بندی خانوار شکایت خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند برای پیگیری اعتراض به دهک بندی یارانه در سامانه وزارت کار از طریق کد ملی اقدام کنند. به این منظور افراد باید وارد سامانه حمایت شوند. با ورود به سامانه باید قسمت ثبت نام را انتخاب کنند. در گام بعد کد ملی و شماره همراه را برای اعتبارسنجی ثبت کنند.
سپس کدی به افراد ارسال می‌شود که باید با ثبت این کد وارد مرحله بعد شوند.افراد قبلاً ثبت نام قبلاً ثبت نام کرده‌اند می‌توانند وارد قسمت ورود شوند و با وارد کردن اطلاعات خود وارد مرحله درخواست بررسی شوند.

نحوه پیگیری اعتراض به دهک ‌بندی با کد پیگیری

در قسمت بعد باید اطلاعات مربوط به کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنند. از این طریق می‌توانند پیگیری اعتراض به دهک بندی خانوار را انجام دهند.

جواب اعتراض به دهک بندی یارانه کی میاد؟

افرادی که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کرده و مجدداً برای دریافت یارانه اقدام کرده‌اند یا نسبت به دهک ‌بندی خود اعتراض دارند، معمولاً این سؤال را دارند که جواب اعتراض به دهک بندی یارانه کی میاد؟

سازمان هدفمندی یارانه اعتراضات مربوط به دهک بندی را بررسی خواهد کرد و معمولاً نتیجه از طریق پیامک به افراد اعلام خواهد شد. معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است مشمولان می‌توانند از طریق سامانه حمایت نیز پیگیر نتیجه خود باشند.

از این رو برای اینکه بفهمید جواب اعتراض به دهک بندی یارانه کی میاد؟ فقط باید از طریق از شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ یا از طریق تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ یا از طریق مراجعه به سامانه حمایت اقدام کنید و زمان خاصی برای اعلام نتیجه اعتراض به دهک بندی وجود ندارد.

 
منبع:اندیشه قرن

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما