اتفاقی خارق العاده/انسان های یخ زده 50 سال دیگر زنده می شوند!

اقتصاد 100-اخیرا یک شرکت کرایونیک که بر روی پدیده سرمازیستی تحقیق می‌کند، موفق شد یک کرم منقرض شده از ۴۶ هزار سال پیش را احیا کند. با این اتفاق بسیاری از کارشناسان امیدوارند در ۵۰ تا ۷۰ سال آینده بتوان کاری مشابه را بر روی انسان‌های یخ زده انجام داد.

اتفاقی خارق العاده/انسان های یخ زده 50 سال دیگر زنده می شوند!

کرایونیک یا سرمازیستی یک فناوری علمی و قانونی برای حفظ زندگی انسان و حیوانات در حالت انجماد است، به این امید که در آینده، با پیشرفت علم احیا و درمان شوند.

با غوطه‌ور شدن بدن در یک محیط با دمای فوق‌العاده پایین، تقریبا تمام واکنش‌های شیمیایی متوقف می‌شوند. اولین فردی که در این آزمایش شرکت کرد، پروفسور آمریکایی جیمز بدفورد، تقریبا ۵۰ سال است که بدون هیچ نشانه ای از تغییر یا زوال حفظ شده است.

همچنین بسیاری از افراد ثروتمند ترجیح می‌دهند حیوانات خانگی مرده خود را منجمد کرده، به این امید که روزی بتوانند آن‌ها را به زندگی بازگردانند.

این شرکت روسی تاکنون ۹۲ نفر را منجمد کرده، با این حال ادعا می‌کند برای احیای انسان، باید پیشرفت قابل توجهی در زمینه پزشکی حاصل شود.

این آزمایش پیش از این بر روی یک موش صحرایی نیز جواب داده بود و با وجود پیشرفت کند، بعید نیست در آینده نزدیک جهت احیای انسان نیز به ثمر برسد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما