بررسی افزایش قیمت بنزین روی میز وزیر نفت

اقتصاد 100-با وجود تکذیب چندین و چند باره افزایش قیمت بنزین از سوی جواد اوجی وزیر نفت و سایر مسئولان، اما شنیده ها حاکی ست طرح های مختلف افزایش قیمت بنزین روی میز بررسی قرار گرفته است

بررسی افزایش قیمت بنزین روی میز وزیر نفت

بر این اساس شایعات افزایش قیمت بنزین نیز شدت گرفته و با توجه به سابقه سال 1398، مردم به گفته مسئولان اعتماد ندارند. به همین دلیل در چند روز گذشته صف های طولانی حتی چند کیلومتری برای بنزین تشکیل شده است.

مرتضی زمانیان مدیر اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف گفت: طرحی که با عنوان بنزین من به صورت پایلوت در کیش اجرا شد مورد بررسی مجدد قرار گرفته تا تصمیمات نهایی برای اجرای آن گرفته شود.

او خاطرنشان کرد: در طرح بنزین من به هر نفر صرف نظر از اینکه مالکیت وسیله نقلیه ای را دارد یا نه، 20 لیتر بنزین در ماه داده می شود.

زمانیان با بیان اینکه در کیش این طرح اجرا شد و مردم سهمیه هایی دریافت کردند که قابلیت فروش داشت خاطرنشان کرد: وقتی مردم در عواید حاصل از فروش سهیمه ها شریک باشند، افزایش قیمت سوخت نه تنها مورد انتظارشان قرار نمی گیرد بلکه خود خواهان افزایش قیمت برای فروش با قیمت بالاتر سهمیه ها خواهند بود.

این کارشناس سیاستگذاری اقتصادی توضیح داد: در حال حاضر دولت در حال بررسی طرح های مختلف برای قیمت بنزین است که یکی از این طرح ها، طرح بنزین من است.

لازم به ذکر است که در این رابطه محمدرضا اکبری دبیر انرژی ستاد تحول دولت نیز در گفتگویی رادیویی نسبت به افزایش بنزین موضع جدی گرفته و عنوان کرده میزان اتلاف انرژی توسط خود دولت معادل صادرات نفت کشور است و افزایش قیمت بنزین در دو دهه گذشته هیچگاه منجر به اصلاح مصرف نشده است و حتی به اتلاف بیشتر حاملهای انرژی دامن زده است. موضع گیری این دبیر ستاد تحول دولت می تواند به نوعی تائید شایعه افزایش قریب الوقوع قیمت بنزین باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما