جزئیات آمار ۴۰۰۰ ملک مسکونی در اختیار ۳ بانک/ ۷۲۶ ملک بانک ملت با مزایده واگذار می‌شود

اقتصاد 100-وزارت اقتصاد جزئیات آمار املاک مسکونی سه بانک را منتشر کرد.

جزئیات آمار ۴۰۰۰ ملک مسکونی در اختیار ۳ بانک/ ۷۲۶ ملک بانک ملت با مزایده واگذار می‌شود

وزارت اقتصاد در واکنش به اخبار مربوط به املاک مسکونی خالی در بانک‌های ملت، سپه و مسکن اطلاعیه ای صادر کرد:

بانک ملت:

بر اساس اعلام بانک ملت، کل مجموع املاک مسکونی بانک ملت 726 ملک است که 615 ملک دارای متصرف و تنها 111 ملک فاقد متصرف و خالی محسوب می شود.

مالکیت بانک بر عمده املاک اشاره شده مالکیت قهری و ناشی از اجرای وثیقه تسهیلاتی در قبال مطالبات خود بوده و هیچ کدام از این املاک توسط بانک خریداری نشده است .

فرایند فروش و تملیک (به جهت عدم ایفای بدهی برخی مدیونین و ناچاراً تملیک وثایق و املاک جهت تسویه مطالبات بانک) مستمراً ادامه دارد.

این املاک ( حتی متصرف دار) برای فروش هر دو هفته یکبار به مزایده عمومی گذاشته می شود.

بانک سپه:

حسب اعلام بانک سپه، کل املاک با کاربری مسکونی بانک 2658 رقبه است که از این تعداد 1467 ملک مازاد و 1190 رقبه ملک غیر مازاد است. تعداد املاک خالی از سکنه بانک 319 رقبه ملک است که برخی از املاک یاد شده متعلق به بانک ها و موسسه ادغامی وابسته به نیروهای مسلح بوده که پس از برگزاری مجمع بانک ، نسبت به تعیین تکلیف این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد شد.

برخی دیگر از واحدهای مسکونی، تملیکی و از محل پرداخت تسهیلات به مشتریان است و بانک سپه پس از اتمام فرآیند تملیک نسبت به برگزاری مزایده و فروش آنها اقدام می‌کند.

سایر املاک نیز واحدهای فوقانی شعب بانک سپه است که عموماً در سالیان گذشته و همراه با ملک شعبه خریداری گردیده که بنا به مسائل امنیتی، حفاظتی و به واسطه قوانین و مقررات مراجع ذیربط ( شهرداری، پلیس پیشگیری و ... ) قابلیت تفکیک از شعبه را نداشته و برای استقرار مامورین و بازرسین بانک در زمان ماموریت مورد استفاده قرار گرفته که به عنوان واحد مسکونی تلقی نمی شود.

بانک مسکن:

بر اساس اعلام بانک مسکن کل واحدهای با کاربری مسکونی بانک 735 واحد است که از این تعداد 124 واحد مستقل (دارای سند مجزا ) است و 611 واحد دیگر، طبقات فوقانی شعب بانکها بوده که کل این واحدها جهت استقرار مامورین و همکاران غیر بومی منتقل شده به آن شهر، نگهداری و پشتیبانی شعب و استفاده حسابرسان و بازرسان کاربرد داشته و امکان واگذاری به غیر را ندارد . با توجه به توضیحات یاد شده بانک مسکن واحد مسکونی خالی از سکنه ندارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما