گرمای هوا تخم‌مرغ را برای مردم ارزان کرد !

اقتصاد 100-قیمت تخم‌مرغ به‌طور سنتی در ماه‌های گرم سال کاهش می‌یابد و در کاهش قیمت امسال به شانه‌ای 85هزار تومان رسید.

گرمای هوا تخم‌مرغ را برای مردم ارزان کرد !

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان این‌که هر‌ کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری بیش از ۱۰هزار تومان کمتر از نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد، گفت: کاهش خرید تخم‌مرغ در فصل گرما قیمت این محصول را کاهش داد.

به گزارش تسنیم، محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اظهار داشت: مشکلاتی و خلأهایی برای تأمین نهاده‌های دامی از جمله سویا وجود داشت که با ورود وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و شخص قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی این مسائل در حال رفع است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم و میزان مصرف کاهش یافته است، قیمت تخم‌مرغ نیز در بازار کاهش یافته است و زیر نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد به همین منظور شرایط صادرات مازاد تولید و خرید توافقی این محصول فراهم شده است.

مرادی با اشاره به اینکه مرغداران برای تأمین سرمایه در گردش خود دچار مشکل هستند، گفت: با توجه به اینکه مرغداران نتوانستند محصول خود ( تخم‌مرغ ) را به‌نرخ مصوب به فروش برسانند، نقدینگی لازم برای ورود به چرخه تولید و خریداری نهاده‌ها کاهش یافته است به همین منظور از وزارت جهاد کشاورزی درخواست می‌شود مرغداران را یاری کند.

مرادی یادآور شد: هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری در حالی 36 هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت مصوب این محصول 47 هزار و 300 تومان است.

چوی ابراز کرد: قیمت هر شانه تخم‌مرغ 30عددی در میادین میوه و تره‌بار حدود 85 هزار تومان است که زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد

وبگردی

ارسال نظر

 
  • علی ارسالی در

    خلاصه خورشیدخانم باگرمای زیادش به دادمردم رسیدوقیمت تخم مرغ ارزان شد

.

اخبار سلامت

سینما در سینما