پیش بینی نگران کننده از وضعیت سکه و طلا / سکه به 43 میلیون رسید !

بک کارشناس بازار مالی درباره پیش‌بینی قیمت سکه تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: برای سکه می‌توان بازه قیمتی ۳۸ تا ۴۳ میلیون تومان پیش بینی کرد.

پیش بینی نگران کننده از وضعیت سکه و طلا / سکه به 43 میلیون رسید !

 هفتم فروردین 1402 با وجود کاهش قیمت در بازار جهانی طلا، روند صعودی قیمت در بازار دلار و پیشروی آن در پله اول کانال پنجم، قیمت طلا و سکه امامی را با افزایش مواجه کرده است. قیمت هر اونس طلا نیز امروز به هزار و ۹۵۶ دلار رسیده است.

این فلزات ارزشمند به‌طور کلی نسبت به روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ مسیری رو به بالا را می‌پیمایند و نوساناتی افزایشی را تجربه کرده‌اند.

با وجود این شرایط طلا و سکه در کوتاه‌مدت چه مسیری را طی خواهند کرد

پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت طلا و سکه

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی کوتاه‌مدت من برای روند طلا و سکه در کوتاه‌مدت ثبات قیمت و اگر از دلار بخواهیم کمک بگیریم نوسان در حدود ۴۶ تا ۵۲ هزار تومان است.

او ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه احتمالا تکلیف مواضع سیاسی روشن‌تر می‌شود و در آن بازه شاید بتوان مسیر کلی سال را بهتر پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی قیمت سکه بر اساس تورم

این کارشناس بازارهای مالی همچنین درباره روند تورم بیان کرد: در مورد پیش‌بینی بلندمدت به‌طور ساده باید گفت داده‌های تورمی امسال، ترجیحات بودجه و یا مباحثی مثل انتظارات تورمی را نشان می‌دهد در خوشبینانه‌ترین حالت تورم ۴۰ درصدی و غیر از آن تورم بالای ۴۰ درصد یعنی ۵۰ تا ۶۰ درصد را شاهد خواهیم بود.

 

دیبا گفت: اگر این را با حدود قیمتی دلار آخر سال یعنی ۵۰ هزار تومانی ترکیب کنیم کانالی بین ۶ تا هفت را میانگین برای پایان سال قیمت دلار می‌توان پیش‌بینی کرد.

او درباره پیش‌بینی قیمت سکه تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: برای سکه نیز با حدود تورمی که گفته شد و با بازه قیمتی ۲۷ تا ۲۸ میلیون در اواخر سال ۱۴۰۱، می‌توان بازه قیمتی ۳۸ تا ۴۳ میلیون تومان را میانگین قیمت سکه در پایان سال ۱۴۰۲ دانست.

 

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و ۶ ملیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز حباب دارد؛ همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت نیم‌سکه نیز ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر قیمت ربع سکه نیز امروز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام شده و قیمت مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان ثبت شده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز