خبر خوب برای بازنشستگان / تامین اجتماعی پولدار شد !

مهدی عیسی زاده گفت: دولت بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی دارد که انتظار می‌رود حداقل یک چهارم آن را پرداخت کند.

خبر خوب برای بازنشستگان / تامین اجتماعی پولدار شد !

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح چهارشنبه ۱۰ اسفندماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با جزء الحاقی به بند (د) تبصره ۱۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

مهدی عیسی زاده(رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) در جریان رسیدگی به این جز الحاقی، با ارائه پیشنهادی با تاکید براینکه دولت و نمایندگان بدهی بر گردن تامین اجتماعی گذاشته اند، گفت: سال گذشته برای بازنشستگان کشوری اعتبار ۹ هزار میلیاردی و بازنشستگان لشگری اعتبار ۵ هزار میلیاردی در نظر گرفتیم که تاکنون پرداخت نشده است. همچنین ۶ هزار میلیارد بودجه برای بخش بهداشت و درمان لحاظ کردیم که همچنان پرداخت نشده است. از سوی دیگر سال گذشته مبلغ ۹۰ هزار میلیاردی مشخص کردیم که همچنان برای سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود بودجه را به نحوی تنظیم کنیم تا صندوق‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی بتوانند پاسخگوی مستمری بگیران باشند، از این رو پیشنهاد حداقلی را در نظر گرفته‌ایم تا دولت با توجه به ظرفیتی که دارد، بتواند بخشی از بدهی ۴۰۰ هزار میلیاردی به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند. درحال‌حاضر تامین اجتماعی با کسری ماهانه ۱۰ هزار میلیاردی در بخش حقوق و درمان مواجه است که مجبور است از بانک برداشت کند، از این رو هم باید به بانک سود بدهد و هم به دلیل معوقات باعث ایجاد نارضایتی شده است.

با پذیرش پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این جزء الحاقی به بند (د) تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ به این شرح شد: دولت موظف است به منظور تأدیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی حداقل ۷۰۰ هزار میلیارد ریال(هفتاد هزار میلیارد تومان) از روش‌های تهاتر یا واگذاری سهام، واگذاری نفت خام و میعانات گازی و یا تضمین اصل سود اوراق مالی اسلامی منتشره سازمان مذکور با سررسید تا پنج سال اقدام نماید.

در ادامه همچنین علیرضا پاک فطرت در تذکری گفت: دولت باید به شعار و قول خود در زمینه رفع تبعیض عمل کند، با این حال دولت نمی‌تواند بیش از درآمدی که دارد بدهی‌های خود را پرداخت کند، با این وجود دولت بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی دارد که انتظار می‌رود حداقل یک چهارم آن را پرداخت کند. از نمایندگان می‌خواهیم بدون توجه به آمار دولت در این زمینه اقدام کند.

محمدحسن آصفری با استناد به اصل ۲۲ قانون اساسی گفت: دولت از زمان دفاع مقدس به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد که باید یکبار برای همیشه میزان این بدهی حسابرسی شود، با شرایط تورمی‌عدم پرداخت بدهی باعث حل مشکلات معیشت مردم نمی‌شود.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهوری بارها بر رفع بی‌عدالتی در حقوق و مزایا صحبت کرده است که انتظار می‌رود آن را در پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی شاهد باشیم.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما