خودرو ثبت نام کنید، سود بگیرید

بانک ها باید به حساب های وکالتی که برای خرید خودرو افتتاح می شوند، سود پرداخت کنند.

خودرو ثبت نام کنید، سود بگیرید

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص سود کوتاه‌مدت به ثبت‌نام کنندگان خودروهای وارداتی خبر داد.

آن طور که امید قالیباف می گوید متقاضیانی که برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی باید مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود ذهیره کنند می توانند از سود برای سپرده خود برخوردار باشند.

این مدیر صمت می گوید بانک هایی که متقاضیان در آن ها حساب وکالتی باز می کنند باید با این حساب های وکالتی همانند حساب سپرده برخورد کرد و معادل سود کوتاه مدت را به این حساب ها پرداخت کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: چنانچه متقاضیان از بانکی که برای فرآیند ثبت‌نام خودروهای وارداتی (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه مذکور) راضی نباشند، می‌توانند به راحتی بانک خود را تغییر دهند. 

پیش تر که متقاضیان برای خرید خودرو از مسیر بورس کالا یا طرح های فروش شرکت های خودروساز قصد ثبت نام داشتند باید مبالغی که به آنها اعلام می شد را ر حساب های وکالتی خود مسدود می کردند با توجه به مبلغ مسدودی برای خودروهای داخلی بانک ها چندان راغب نبودند تا برای مشتریان حساب وکالتی باز کنند از این رو تنها پنج بانک تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض الحسنه مهر ایران این امکان را به مشتریان ارائه می دادند. اما بعد از اینکه ثبت نام برای خودروهای وارداتی نیز آغاز شد و متقاضیان خرید برندهای جهانی خودروساز باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند بانک ها مشتاق شدند تا حساب های وکالتی را برای مشتریان خودروهای وارداتی افتتاح کنند. بی تردید در شرایط نوسانی اقتصاد که مردم ترجیح می دهند به جای سپرده گذاری در بانک ها منابع مالی در اختیار خود را در سایر بازارهای عمومی مانند بازار ارز، مسکن، خودرو و طلا و سلکه سرمایه گذاری کنند؛ دریافت منابع بانکی تحت عنوان حساب سپرده برای بانک ها مشکل است، افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو می تواند راه آسانی باشد تا شبکه بانکی بتواند منابع مالی را جمع آوری کند. البته الزام به پرداخت سود به این سپرده های وکالتی تا حدی کام مدیران بانکی را تبخ خواهد کرد اما به نظر می رسد به رغم این قانون جدید باز هم منافع افتتاح حساب وکالتی به مضرات آن بچربد. متقاضیان می‌توانند از طریق بانک‌های ملت، تجارت، رسالت، ملی، صادرات، سپه، اقتصاد نوین، آینده، پست بانک، توسعه تعاون، دی، رفاه کارگران، سینا، صنعت و معدن، اعتباری ملل، پارسیان، شهر، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، قرض‌الحسنه مهر ایرانیان و بانک سرمایه برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه علی‌الحساب ۵٠٠ میلیون تومان برای ثبت‌نام در طرح فروش خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام کنند.

گفتنی است که با احتساب امروز (سه‌شنبه) متقاضیان خودروهای خارجی که از دی ماه امسال وارد کشور شده‌اند، سه روز (تا روز پنجشنبه ١١ اسفند ماه) فرصت دارند که ثبت‌نام خود را از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس http://saleauto.ir انجام دهند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:قیمت طلا و سکه در معاملات امروز بر خلاف افزایش اونس جهانی…

اخبار سلامت

سینما در سینما