ملاک گرفتن سبد معیشت برای کارگران مشخص شد + جزئیات

دستمزد باید با توجه به نرخ تورم و به‌ گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار بربیایند. بنابراین برای ما سبد معیشت و محاسبه‌ی آن، اولویت اصلی است.

ملاک گرفتن سبد معیشت برای کارگران مشخص شد + جزئیات

نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته مزد 1402 در روز چهارشنبه12 بهمن ماه 1401 با حضور شرکای اجتماعی گفت: خواسته کارگران مانند سال‌های قبل توجه به دو موضوع اصلی یعنی نرخ تورم و سبد معیشت است.

وی گفت: دستمزد باید با توجه به نرخ تورم و به‌ گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار بربیایند. بنابراین برای ما سبد معیشت و محاسبه‌ی آن، اولویت اصلی است.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در ارتباط با ادعای تورم‌زا بودن دستمزد که از هفته‌های قبل توسط برخی نمایندگان و مقامات دولت مطرح شده نیز گفت: دستمزد کارگران هیچ وقت تورم زا نیست, تورم را نمی سازد بلکه دنباله‌روی تورم است؛ دستمزد هیچ زمان پیشتاز تورم نبوده و نخواهد بود؛ بنابراین معادله را برعکس متوجه شده‌اند.

وی درباره اینکه عده ای می گویند نرخ ها قرار است به شهریور 1400 برگردد گفت: ما بارها اعلام کرده ایم اگر موفق شدند و قیمت ها و تمام قیمت ها را به شهریور 1400 بازگردانند, ما به دنبال افزایش دستمزد نیستیم.

تاجیک بیان کرد:مقرر شد نمایندگان دولتی داده های لازم برای محاسبه سبد معیشت را در جلسه بعدی ارائه دهند. با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان سال نداریم و با توجه به اینکه چارچوب محاسبه سبد معیشت مشخص است, داده های لازم را بیاورند تا در جلسه بررسی و بتوانیم در کوتاه ترین زمان عدد سبد معیشت را به دست آوریم تا بتوانیم وارد جلسات شورای عالی کار شویم.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:جلسات کمیته دستمزد 1402 از این پس سه شنبه ها ساعت 16بعد ازظهر خواهد بود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما